مراسم افطاری و جشن برای ۵۰۰پس روزه اولی در آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر(ع) برگزار می‌شود.

روزه اولی

به گزارش همشهری آنلاین، این مراسم افطاری و جشن برای ۵۰۰ روزه اولی پسر منطقه ۱۹ قرار است شنبه ۱۹ فروردین ساعت۱۷ در آستان مقدس امامزاده علی اکبر(ع) برگزار شود تا ضمن خاطره‌انگیز کردن اولین تجربه روزه‌داری برای این گروه در ماه مهمانی خدا،  تقویت نشاط معنوی و افزایش همدلی و محبت در بین آنها را به همراه داشته باشد.  

«تورج فرهادی» شهردار منطقه۱۹ با دعوت از پسرانی که امسال به سن تکلیف رسیده‌اند و برای اولین بار روزه می‌گیرند، به ضیافت افطار در آستان مقدس امام زاده علی اکبر(ع)، می‌گوید: «برنامه های فرهنگی، هنری و مسابقه همراه با قرائت قرآن و سخنرانی کارشناس مذهبی در خصوص اهمیت اقامه نماز اول وقت، روزه و اخلاق‌مداری و همچنین توزیع بسته‌های فرهنگی مذهبی به مدعوین تدارک دیده شده است.» 

برپایی جشن افطاری برای ۵۰۰ روزه‌دار | پسران  روزه اولی دعوتند

بقعه متبرکه امامزاده علی‌اکبر(ع) در روستای پلائین در فاصله ۱۵ کیلومتری تهران نزدیک مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی واقع شده است. ساختمان اصلی امامزاده علی‌اکبر(ع) قدیمی خشتی و گلی و دارای گنبدی خشتی است و جاذبه تاریخی دارد. این بنا جزء آثار ملی به ثبت رسیده و در سال ۱۳۷۴ با نظارت میراث فرهنگی استان تهران مورد مرمت و توسعه قرار گرفته است. دیوارهای داخلی حرم سفیدکاری و کاشیکاری شده و محراب کاشیکاری شده زیبایی نیز در آن وجود دارد. محوطه این امامزاده به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع دیوارکشی و درختکاری شده و محل مناسبی برای استراحت زائران است.

کد خبر 752236

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha