شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: سال ۸۸، سال کنترل، نظارت و سنجش دقیق رتبه‌بندی اعتباری بر اساس بانک جامع اطلاعات است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمود بهمنی - رییس کل بانک مرکزی - در همایش بین‌المللی نظام جامع سنجش اعتبار با بیان این مطلب گفت: با افتتاح بانک جامع اطلاعات و نظام جامع سنجش اعتبار می‌توان امکانات و تسهیلات بانکی را به نحو مطلوبتری ارائه کرد.

وی افزود: در صورت اعتبار سنجی دقیق بانک‌ها تسهیلات بانکی با هزینه کمتری پرداخت می‌شود و منابع مالی نیز از مسیر اصلی خود منحرف نخواهد شد.

بهمنی یکی از علل ایجاد تورم را افزایش تقاضا و سرمایه‌گذاری نشدن پول‌ها در مواد اولیه و تکمیل طرح‌های نیمه تمام و رها شده دانست.

رئیس کل بانک مرکزی کشور افزود: نظام سنجش اعتبار نظامی مکانیزه است و نیروی انسانی نمی‌تواند در آن خللی ایجاد کند.

وی کاهش میزان مطالبات معوق، ریسک اعتباری و هزینه بانک‌ها را از مزایای طرح‌های بانک جامع اطلاعات و سامانه شرکت مشاوره اعتبارسنجی و رتبه‌بندی مشتریان بیان کرد.

بهمنی در سال ۸۱ مطالبات معوق نظام بانکی را ۷.۱ درصد اعلام و اضافه کرد: امسال در پایان دی این رقم از ۲۰ درصد تجاوز کرد و مطالبات معوق نظام بانکی به ۳۸۰ هزار میلیارد ریال رسید.

وی نبود اطلاعات جامع و بانک جامع را در این زمینه علت اصلی این تعویق دانست.
رییس کل بانک مرکزی گفت: متاسفانه برخی شرکت‌های اقماری با ۳ یا ۴ نفر ۲۰ شرکت تاسیس می‌کنند و از ۱۰ بانک تسهیلات دریافت می‌کنند و این عملکرد نتیجه نبود نظام اطلاعاتی یکپارچه و به روز است.

بهمنی از تشکیل بانک جامع اطلاعات و سامانه شرکت مشاوره اعتبارسنجی و رتبه‌بندی مشتریان ابراز خوشحالی کرد و گفت: هر جا جلوی ضرر را بگیریم منفعت است.

کد خبر 75278

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز