مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
۰ نفر

کلم‌ پخته، سیب‌زمینی و زیره موادی هستند که برای تقویت معده مفید بوده و مصرف آنها به افرادی که مشکل گوارشی دارند توصیه می‌شود. این سوپ ترکیبی خوشمزه از همه این مواد است.

سوپ كلم و سيب‌زمينی

همشهری آنلاین: این سوپ یک بافت خامه‌ای و لطیف دارد و برای کسانی که دچار مشکل گوارشی هستند و  کودکانی که تمایلی به خوردن سبزیجات ندارند بسیار مناسب است.

۱. روغن زیتون را در قابلمه‌ای بریزید و روی شعله اجاق‌گاز قرار دهید تا کمی گرم شود، سپس پیازهای خرد شده را پنج دقیقه در آن حرارت دهید تا نرم شود. پس از آن، سیر و کلم را اضافه کرده و روی شعله کم اجاق‌گاز مدت ده دقیقه حرارت دهید. البته مرتب مواد را هم‌بزنید تا کلم نسوزد.

۲. سیب‌زمینی‌ها را پوست کنده و بعد از خرد کردن به قطعات بزرگ همراه با زیره، نمک و آب به مواد داخل قابلمه اضافه کنید. در قابلمه را بگذارید و آن‌قدر حرارت دهید که سیب‌زمینی خوب بپزد.

۳. قابلمه را از روی اجاق بردارید و بگذارید کناری تا سوپ سرد شود، سپس سوپ سرد را در دستگاه غذاساز یا مخلوط‌کن به صورت پوره درآورید. حالا پوره را به قابلمه برگردانید تا دوباره گرم شود. در آخر سوپ را در ظرف مورد نظر بکشید و روی آن هم کمی زیره بپاشید.

کسانی که مشکل گوارشی دارند این سوپ را درست کنند

مواد لازم (برای چهار نفر)

۲ ق س روغن زیتون
۲ عدد پیاز کوچک (خرد شده)
۶ حبه سیر (خرد شده)
۳۵۰ گرم کلم سفید خرد شده
۴ عدد سیب‌زمینی
یک ق چ زیره
۵ پیمانه آب
به مقدار لازم نمک

ارزش غذایی

انرژی ۱۴۴ کیلوکالری
پروتئین ۱/۳  گرم
کربوهیدرات  ۴/۲۰ گرم
کلسیم ۶۰ میلی گرم
چربی ۶ گرم
سدیم ۵۰۷ میلی گرم

کد خبر 758857
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha