ادب‌دوستان ۳ کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان در روزی که به نام حکیم ابوالقاسم فردوسی است از این شاعر بزرگ می‌گویند.

ییییییییییی

به گزارش همشهری آنلاین، در تقویم رسمی کشورمان، ۲۵ اردیبهشت به نام حکیم ابوالقاسم فردوسی نام‌گذاری شده است. شاعری که شعرش زبان مشترک و گویای ۳ کشور ایران، افغانستان و تاجیکستان است. بر این اساس و برای بزرگداشت این شاعر بزرگ حماسه‌سرا، نشست ادبی «شیوایی و شیدایی» با موضوع شاهنامه با حضور ادب‌دوستان همین ۳ کشور دوست و همسایه در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

در این برنامه ادبی در پاسداشت زبان فارسی «پرستو یمینی» استاد دانشگاه رشته ادبیات فارسی سخنرانی می‌کند.  موسیقی سنتی، نقالی و شعرخوانی نیز لحظات خاطره‌انگیزی را برای حاضران رقم خواهد زد.

بحث و بررسی و تبادل نظر درباره اشعار فردوسی، فلسفه آن، داستان شاهنامه و فرهنگ ایران از دیگر بخش‌های درنظر گرفته شده در این نشست ادبی است. برنامه «شیوایی و شیدایی» با همکاری کانون ادبی عرفانی شفق و حوزه هنری برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به مباحث ادبی و عرفانی برای حضور در برنامه یادشده می‌توانند به فرهنگسرای خانواده واقع در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ٨٨۵۵٤٠١۵ تماس بگیرند.

کد خبر 759509

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha