مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۵ - ۰۷:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آزمون‌های اخذ گواهینامه سخت‌تر می‌شود به طوری که اگر افراد بخواهند به شیوه‌های گذشته در آزمون شرکت کنند بیش از 60 درصد آنها مردود خواهند شد.

معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اعلام این خبر افزود: همواره یکی از اشکالاتی که متخصصین و کارشناسان به نحوه اخذ گواهینامه در کشور داشتند گرفتن گواهینامه سهل و آسان است و کسی که متقاضی اخذ گواهینامه بود همواره با آزمون‌های نه چندان سخت می‌توانست گواهینامه اخذ کند و بدون اینکه دارای مهارت کافی باشد پشت خودرو نشسته و حادثه آفرین باشد.

معاون راهنمایی و رانندگی ناجا سردار محمد رویانیان با اشاره به عضویت ایران در کنوانسیون‌های بین المللی گفت: کشورهایی که عضو کنوانسیون بین‌المللی هستند باید قوانین بین‌المللی را رعایت کنند و تمامی این قوانین در‌آیین نامه قبلی راهنمایی و رانندگی موجود نبود و بنابراین با تدوین آیین‌نامه جدید و تخصصی کردن آموزش‌های رانندگی و آزمون‌های مرتبط با آن این مشکلات رفع شد.

وی ادامه داد: در گذشته افراد شب، کتاب آیین‌نامه را مطالعه و فردا در آزمون شرکت کرده و قبول می‌شدند ولی هم اکنون با تغییر قوانین و آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی متقاضیان باید حتما حداقل یک هفته مطالعه کافی جهت آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی داشته باشند تا بتوانند در این آزمون قبول شوند.

کد خبر 7600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز