به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیو اطلس، ساخت و توسعه و اقبال به ونهای تفریحی برقی در آمریکای شمالی به طرز ناامید کنندهای کند بوده است، زمانی نیز که این خودروها برای در بازار آمریکا ظاهر شدند، به نظر ار استانداردهای لازم برای استفاده روزمره برخوردار نبودند، چه رسد به اینکه به عنوان وسایل نقلیه تفریحی برای گشت و گذار در مسافتهای طولانی مورد استفاده قرار گیرند. اما این وضعیت اخیرا تا حد زیادی تغییر کرده،«مکسول وئیکلز»(Maxwell Vehicles) در کالیفرنیا یک ون کمپر برقی با برد طولانیتر ارائه کرده که برای طی مسافتها آماده است.
«ماکسول» به جای ایجاد یک کمپربا استفاده از یک ون پایه از کارخانهای که ونهایی برقی با برد کم تولید میکند، ون آفرود «آیس رم پروماستر» (ICE Ram Promaster) را با پیشرانه برقی۴۰۲ کیلومتری تبدیل به یک ون تفریحی میکند.برد این کمپر توسط پنلهای خورشیدی که سرتاسر سقف این ون را پوشاندهاند، پشتیبانی می شود.
برخلاف کمپر برقی معمولی، در یک کمپر تبدیل شده، تجهیزات برقی و آپشنهای اضافی به سیستم کمپر پایه اضافه میشود، «ماکسول وانسئا» در واقع یک ون کمپر برقی با قابلیتهای بیشتر نسبت به بسیاری از ونهای دیگر است، این کمپر دارای یک بسته الکترونیکی است برای مسافرت و کمپینگ طراحی شده است. این بدان معناست که سیستم تک باتری هم درایو الکتریکی « ePro» و هم تجهیزات کمپینگ داخلی را به کار میاندازد. سقف خورشیدی ۱۴۰۰ واتی موجود که در تمام طول ون کشیده شده، بسته باتری را در طول روز شارژ میکند و روزانه تا ۳۲ کیلومتر مسافت رانندگی اضافه یا ۸.۵ کیلووات ساعت باتری قابل استفاده برای تجهیزات در حال کار را ارائه میدهد.
«ماکسول» بسته باتری ۱۲۵ کیلووات ساعتی را در زیر کف ون«پروماستر» نصب میکند و حجم کامل کابین را برای تبدیل آن به کمپر حفظ میکند. «ماکسول» باتری کوچکتر ۷۴ کیلووات ساعتی را برای برد تخمینی تا ۲۷۳ کیلومتر را در کنار گزینه باتری ۴۰۲ کیلومتری با برد کامل، ارائه میدهد. باتری، نیروی مورد نیاز برای به حرکت در آوردن چرخ های جلو را از طریق یک موتور برقی ۳۰۰ اسب بخاری تامین میکند. این ون برای شارژ سریع ۲۰۰ کیلوواتی آماده است که باتری را در کمتر از ۳۰ دقیقه شارژ میکند. همچنین میتوان آن را، البته با سرعت بسیار کمتری، از طریق اتصال RV استاندارد شارژ کرد تا اطمینان حاصل شود که دسترسی به شارژ خودرو دشوار نیست.
هنگامی که این ون در محل کمپینگ پارک می شود، باتری «واناسئا» تمام تجهیزات داخل ون، از جمله گرمایش، تهویه مطبوع و آب گرم فوری را تامین می کند. این ساختار شامل یک اینورتر ۷۸۰۰ واتی برای تامین برق AC است. یک صفحه نمایش لمسی ۱۰ اینچی نظارت و کنترل تجهیزات برقی را فراهم میکند.
برای ایجاد پلان کامل درون خودرو، «ماکسول» با فروشگاه «نوک وانز» (Nook Vans) در لس آنجلس که در زمینه دکوراسیون خودروهای ون تفریحی تخصص دارد، برای ارائه یک چیدمان بسیار کاربردی و قابل زندگی، شریک شده است. «نوک» یکی از پلانهای دکوراسیون استاندارد خود را در انطباق با این کمپینگ برقی، در بستهای که «ای. نوک »نامیده میشود، ارائه میدهد. این شرکت حمام وتخت را از مکانهای معمولترشان جدا میکند و یک مبل/تخت دونفره قابل تبدیل در طول پشت صندلی راننده قرار میدهد. حمام پهنای قسمت عقب را پر میکند و فضای کافی برای اتاق دوش، توالت خشک و انبار فراهم میکند.
حمام که در نزدیکی درهای عقب تعبیه شده را نیز میتوان به عنوان فضایی برای شستشو و خشک کردن لباسهای کثیف و خیس، استفاده کرد. فضای حمام همچنین مکان خوبی برای نگهداری وسایلی است که نمیخواهید در نزدیکی اتاق نشیمن / آشپزخانهتان باشد.
در سمت سرنشین کابین، بلوک قابل تبدیل آشپزخانه یک اجاق گاز القایی تبدیل شونده، یخچال فریزر ۱۳۹ لیتری، سینک ظرفشویی و سطل ذخیرهسازی جای گرفتهاند. پس از پخته شدن، میتوان غذاها را روی مبل یا صندلی های کابین چرخان با استفاده از میز چرخان چند حالته صرف کرد.
بیشتر بخوانید:
نظر شما