چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱
۲ نفر

«علی‌محمد کریم‌پور» معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار منطقه۱۶ عقیده دارد برای تحقق یک حرکت فرهنگی باید از خودمان شروع کنیم. برای همین است که در بازدیدهای میدانی از محله‌ها فقط از دوچرخه استفاده می‌کند و کارشناسان حوزه و نواحی را هم به این کار تشویق می‌کند.

قاسمی

همشهری آنلاین _ مریم قاسمی : کریم‌پور هدف اصلی از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در سفرهای کوتاه درون‌شهری و محله‌ای عنوان می‌کند و عقیده دارد که استفاده از دوچرخه به‌عنوان یکی از راهکارهای کاهش آلودگی هوا و ترافیک تهران است که علاوه بر این باعث کاهش مصرف سوخت و انژی می‌شود.

بازدیدهای میدانی معاون ترافیک منطقه۱۶ با دوچرخه از محله‌ها مورد توجه ساکنان و حتی معتمدان محلی  قرار گرفته، به گونه‌ای که آنها نیز با دوچرخه همراهی‌شان می‌کنند و از این کار لذت می‌برند. کریم‌پور، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه۱۶ تاکید می کند که به منظور فرهنگ‌سازی تغییر عادت ترافیکی در شهر تهران و استفاه شهروندان از دوچرخه، باید هریک از ما حداقل در بازدیدهای میدانی خود از این وسیله نقلیه سبک و ارزان استفاده کنیم.»

بازدید کریم‌پور این هفته با همراهی «منوچهر جواهری» شهردار ناحیه۳ شهرداری منطقه۱۶، حیدری، رئیس اداره نظارت و اجرای معاونت ترافیک، بیرانوند، معاون ناحیه ۳ و مدیران معاونت ترافیک و ناحیه۳ انجام شد. در جریان این بازدید از محله های ناحیه۳ تدابیر و راهکارهای لازم جهت احیاء و اتصال مسیر دوچرخه و اجرای کانال عابر پیاده در تقاطع ۲۱ متری بعثت و ابریشم، اصلاح هندسی تقاطع بادلو و صالحی، میدان عشورا و اصلاح قوس راستگرد تقاطع عباسی و کنارگذر زیرگذر ضربعلی زاده، چشمک‌زن کردن چراغ راهنمای جمشید سید و... ارائه شد.

کد خبر 760200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha