شهردار منطقه ۵ در رابطه با تخریب کافه‌های اکباتان گفت: مطابق با ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و ضمن هماهنگی با مراجع قضائی کافه‌هایی که به صورت غیرمجاز در محیط عمومی ایجاد شده بودند، تخریب شدند.

اکباتان

به گزارش همشهری آنلاین، احسان شریفی شهردار منطقه ۵ تهران درباره علت چرایی تخریب کافه‌های بازارچه کوثر گفت: کافه‌های بازارچه کوثر هیچکدام دارای مجوز نبودند و به همین دلیل تخریب شدند.

 او ادامه داد: در گذر زمان مغازه‌های بازارچه کوثر به محیط عمومی خیابان تعرض کرده بودند و با چیدن صندلی و قرار دادن سایبان، سقف و ستون به صورت غیر مجاز و در فضایی که نه مالکیت و نه عرصه با آنها بود اقدام به ایجاد کافه‌هایی کرده بودند.

شریفی تصریح کرد: بر همین اساس و مطابق با ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها و ضمن هماهنگی با مراجع قضائی کافه‌هایی که به صورت غیرمجاز در محیط عمومی ایجاد شده بودند تخریب شدند.

شهردار منطقه ۵ تهران با بیان اینکه این تخریب حتی چندین ماه به تعویق افتاده بود گفت: مطرح شد که به دلایل سیاسی اقدام به تخریب کافه‌های بازارچه کوثر کرده‌ایم اما باید تاکید کنم که حتی در سال گذشته نیز از تخریب جلوگیری کردیم و با چندین ماه تعویق و مطابق با قانون کار تخریب انجام شد.

او با تاکید بر اینکه اگر شهرداری تهران اقدام به تخریب این کافه‌ها نمی‌کرد مشمول ترک فعل بود گفت: در ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها به صراحت تاکید شده است که سد معابر عمومی و اشغال پیاده‌روها و استفاده غیر مجاز آنها و میدان‌ها و پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و یا سکنی و یا هر عنوان دیگری ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن مذکور فوق وسیله مأمورین خود راساً اقدام کند. بر همین اساس و از آنجایی که این کافه‌ها مالکیت قانونی زمین را نداشتند و متجاوز بودند تخریب شدند.

کد خبر 761071
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha