چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۰:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: سهام معامله شده در بورس تهران در جریان معاملات چهارشنبه ۱۴ اسفند ماه، ۲۸.۵ میلیارد ریال برآورد شد.

در این روز فعلان بورس اوراق بهادار تهران در ۴ هزار و ۱۴۱ بار مراجعه به کارگزاری‌ها، ۱۷ میلیون سهم را دادوستد کردند که در نتیجه این جابجایی‌ها شاخص کل قیمت سهام با ۱۵.۶ واحد افت به ۸ هزار و ۱۸۵ واحد کاهش یافت.

بر این اساس تنها ۱۸۵ واحد دیگر افت کافی است تا شاخص کل قیمت سهام روی ۸ هزار واحد ثابت شود.

معاملات امروز بورس تهران منجر به افت شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) و شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) هم شد و این دو شاخص امروز به ترتیب ۱۵.۶ واحد و دو واحد کاهش پیدا کردند.

بنابر گزارش‌های رسیده از تالارهای مبادله سهام امروز ۴۷ دستور خرید برای ۲.۳۵ میلیون سهم بانک ملت به ارزش ۲.۴۸ میلیارد ریال صادر شد.

سهام این بانک امروز پرتقاضاترین سهم بورس تهران بود.

از سوی دیگر حجم عرضه سهام دو بانک کارآفرین و پارسیان امروز از سایر شرکت‌های حاضر در بورس بیشتر بود به طوری که ۴.۳۴ میلیون سهم بانک کارآفرین به ارزش ۱۱.۲ میلیارد ریال توسط ۴۴۴ نفر به فروش گذاشته شد و ۲۰۹ نفر هم ۶.۸ میلیون سهم بانک پارسیان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال را در بورس تهران عرضه کردند.

فولاد خوزستان، گل‌گهر، توسعه معادن و فلزات و ملی صنایع مس هم از دیگر شرکت‌هایی بودند که امروز خحم عرضه سهام آنها از سایر شرکت‌های بورسی بیشتر بود.

حجم عرضه سهام فولاد مبارکه امروز کم شد و به حدود ۱.۵ میلیون سهم به ارزش ۲.۸ میلیارد ریال رسید.

کد خبر 76501

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز