مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

از اسفندماه که در آزمون کارشناسی‌ارشد علوم قرآنی شرکت کرده تا الآن چشم انتظار است که نامش را در فهرست قبول‌شدگان ببیند. ۱۵سال بیش‌تر ندارد. با این‌که نوجوان است، زودتر از هم‌سالان خود مدارج علمی را پشت سر گذاشته و می‌خواهد بعد از گرفتن دکتری علوم قرآنی، در آزمون پزشکی شرکت کند.

دوچرخه 1084

همشهری؛ دوچرخه- مژگان مهرابی(روزنامه‌نگار):  دوست دارد دکتر شود تا بتواند به مردم شهر و کشورش خدمت کند. مهسا فیروزی نخبه‌ای است که در هشت سالگی حافظ کل قرآن بوده و همه‌ی موفقیت‌های خود را از حفظ قرآن می‌داند.
او می‌گوید: «سال ۹۵موفق به حفظ کل قرآن شدم. آن زمان هشت سال بیش‌تر نداشتم. به‌عنوان کم‌سن‌ترین حافظ قرآن شناخته شدم. مادرم نقش زیادی در موفقیت من داشت. هر روز ۱۰جزء قرآن می‌خواند. در حال بازی به صدای تلاوت مادرم گوش می‌دادم. آهنگ قرآن را دوست داشتم. مادرم که دید من همراهش تکرار می‌کنم، اسم مرا در «جامعه‌القرآن» نوشت. ما ساکن روستای آبی سفلی در شهر خدابنده بودیم. مادرم مرا از روستا به شهر می‌برد تا در کلاس قرآن شرکت کنم. آن زمان وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی نداشتیم. مادرم مجبور بود با تاکسی مرا به شهر ببرد. بعضی وقت‌ها هم با موتور پدرم می‌رفتم. خیلی سخت بود؛ به‌خصوص وقتی هوا سرد می‌شد. گاهی پیش می‌آمد زمان زیادی زیر برف یا باران منتظر ماشین می‌ماندیم.
مدال طلای مسابقات بین‌المللی کاراته
قرآن را در مدت ۱۸‌ماه حفظ کردم. بیش‌تر مادرم با من تمرین می‌کرد. بعد از حفظ قرآن به کلاس کاراته رفتم. این ورزش را دوست داشتم. الآن کمربند مشکی دان‌یک دارم. در مسابقات کشوری و استانی زیادی شرکت کردم. فکر کنم نزدیک ۲۰بار می‌شود. یک مدال طلای بین‌المللی دارم، چند مدال طلای کشوری، ۵مدال نقره و...
من در مدرسه تیزهوشان شهر خدابنده درس می‌خوانم. برنامه‌ی درسی من سنگین است. باید برای مطالعه وقت زیادی بگذارم. در کنار درس‌خواندن و فعالیت‌های قرآنی و ورزش به کلاس زبان هم می‌روم. به‌نظر من اگر کسی در زندگی برنامه‌ریزی داشته باشد به همه‌ی کارهایش می‌رسد. با شرکت در آزمون سازمان تبلیغات توانستم مدرک کارشناسی‌ام را بگیرم. اسفندماه سال گذشته هم در کنکور کارشناسی‌ارشد علوم قرآنی شرکت کردم. چند روز دیگر جواب آزمون داده می‌شود. اگر قبول شده  باشم تا دکتری علوم قرآنی ادامه‌ی تحصیل می‌دهم. دلم می‌خواهد به دیگران قرآن یاد بدهم. البته چون سنم کم است شاید به‌عنوان استاد دانشگاه انتخاب نشوم. البته آرزوی دیگری هم دارم. می‌خواهم در رشته‌ی پزشکی شرکت کنم و دکتر شوم. دوست دارم تا جایی که می‌توانم به مردم کشورم خدمت کنم.»

 

دوست دارم دکتر شوم

 پی دی اف این صفحه از دوچرخه:

صفحه ۶ دوچرخه ۱۰۸۴

کد خبر 766006
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha