رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید افراد بدانند که اگر بدون مجوز یک آجر روی آجر بگذارند مجرم شناخته می شوند و باید به زندان بروند و خسارت به صندوق دولت پرداخت کنند.

آقاميري

به گزارش همشهری آنلاین، سید محمد آقامیری در یکصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان تذکر خود با موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز، اظهار کرد: ساخت و ساز فاجعه باری در منطقه ۱۹ انجام شده که تأثیرات بدی در حوزه اجتماعی در منطقه دارد. تا کی می خواهیم با اقدامات نظامی و انتظامی برای برخورد با ساخت و ساز غیر مجاز اقدام کنیم؟

او ادامه داد: این روند نشان دهنده ضعف قانون است و ما قبل از این در سال گذشته نیز به رئیس قوه قضاییه اعلام کردیم که ضعف قوانین در این زمینه وجود دارد و باید قوه قضاییه وارد شود. نباید روند اینگونه باشد که با سازنده برخورد نکنیم و سازه تخریب شود که گویا سازه مجرم است و سازنده سیگار به لب نیشخند می زند و می گوید در کوچه دیگری ساخت و ساز می کند.

آقامیری با بیان اینکه چرا کسی که به فضای شهر آسیب زده مجرم شناخته نمی شود، خاطرنشان کرد: تا وقتی ساخت و ساز غیرمجاز جرم انگاری نشود این مشکل ادامه خواهد داشت. باید افراد بدانند که یک آجر روی آجر بگذارند مجرم شناخته می شوند و باید به زندان بروند و خساراتی به صندوق دولت پرداخت کنند.

او تأکید کرد: بوی این جرم انگاری اگر به گوش سازندگان برسد ساخت و سازهای غیرمجاز به پایان خواهد رسید. خراب کردن ساخت و ساز غیرمجاز روی سر مردم به خودی خود یک داستان است.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید مصوبه و لایحه ای از طریق شورای عالی استانها به مجلس برود، خاطرنشان کرد: باید از این مسیر فکر ویژه ای برای موضوع شود.

کد خبر 768330
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    1 0
    طرف میخواد زن بگیره برای پسر32ساله یک اتاقک روی پشت بام میسازه باید بره زندان مسئول برج بسازه غیر قانونی تشویق هم میشه.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    حالتان خوبه
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    شما جلو اون نهادی که در سه راه افسریه کلنگ غیر مجاز سازی را به زمین زد و سپس چیتگر برج سازی را شروع و رانت مرتفع سازی را به جیب زد بگیر به قول احمدی نژاد برادران قاچاقچی
  • محمدی (جانباز) IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    1 0
    وقتی در اعطای پروانه ساخت و ساز بین شهروندان تفاوت می گذارید و هر کس پول بیشتری بدهد، زیربنای بیشتری دریافت می کند و حتی در شرایط مشابه در یک محله و کوچه به یکی پنج طبقه و دیگری 6 طبقه می دهید آیا این روش ها در گرفتن تراکم ساخت مجاز و قانونی است؟ و اگر کسی نداشته باشد پول اضافه و زیر میزی بدهد و در صورت ساخت تراکم بیشتر غیر مجاز و جرم می شود؟ متاسفانه عدالت و انصاف در اعطای پروانه ساخت ندارید