معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، با تشریح وضعیت بدهی‌های آموزش‌و پرورش به صندوق بازنشستگی کشوری گفت:پیگیر اجرای رتبه‌بندی معلمان هستیم.

حقوق بازنشستگان

به گزارش همشهری آنلاین، رضا فیضی‌نژاد با تشریح وضعیت بدهی‌های آموزش‌وپرورش به صندوق بازنشستگی کشوری به دنبال اجرای رتبه‌بندی معلمان گفت: به طور قطع مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و معاونت وزارت آموزش و پرورش طی هفته جاری پیگیر هستند تا بتوانند با تسویه حساب‌هایی که می‌شود، رتبه‌بندی معلمان را اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته، ۵۱ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش بازنشسته شدند که مشمول رتبه‌بندی هستند، اظهار کرد: امسال نیز براساس پیش‌بینی‌ها ۸۰ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد.

فیضی‌نژاد با اشاره به میزان بدهی‌های آموزش‌وپرورش به صندوق بازنشستگی کشوری به دنبال اجرای رتبه‌بندی معلمان بیان کرد: ستاری‌فرد، معاون وزیر آموزش و پرورش، دو جلسه در صندوق بازنشستگی کشوری بابت کسورات بازنشستگی مقطع ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و اعلام رتبه‌بندی بازنشستگان ۱۴۰۱ برگزار کرد.

آموزش و پرورش برای اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته در سال ۱۴۰۰، فعلا هیچ رقمی به صندوق پرداخت نکرده است.

محاسبه بدهی آموزش و پرورش به صندوق بازنشستگی 

به گفته معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری، آموزش و پرورش  بابت اجرای رتبه‌بندی معلمان، در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ رقمی پرداخت نکرده است که محاسبات آن در دست بررسی است.  به طور قطع مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و معاونت وزارت آموزش و پرورش طی هفته جاری پیگیر هستند تا بتوانند با تسویه حساب‌هایی که انجام می‌شود، رتبه‌بندی معلمان اجرایی شود.

فیضی‌نژاد در پاسخ به این سئوال که میزان بدهی آموزش و پرورش برای اجرای رتبه‌بندی معلمان چقدر برآورد شده است؟ توضیح داد: میزان آن در حال محاسبه است، زیرا مبلغ آن به صورت کلی پرداخت شده و شامل کسورات سهم مستخدم، کارفرما و مقرری است که تفکیک نشده و برنامه صندوق بازنشستگی کشوری این است تا پایان هفته با جلساتی که در سازمان و برنامه و بودجه برای تامین اعتبار آن در نظر گرفته می‌شود، این کار اجرایی شود.

لزوم بررسی پرداختی‌های علی‌الحساب بابت اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته

وی در خصوص پرداخت مابه‌التفاوت حقوق سال ۱۴۰۱ معلمان با اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان تصریح کرد: به دلیل اینکه ارقام مربوط به کسورات رتبه‌بندی از آبان ماه سال ۱۴۰۱ به بعد، به شکل علی الحساب پرداخت شده است، از همین رو در سال ۱۴۰۰ عملا آموزش و پرورش به بازنشستگان یا شاغلان پرداختی نداشته است. اینها (پرداخت علی‌الحساب بخشی از مطالبات ناشی از اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان) در مهر و آبان ۱۴۰۱ پرداخت شد و کسورات آن نیز به شکل علی الحساب پرداخت شده است که باید بررسی شود. به طور قطع رتبه بندی در مورد بازنشستگان سال ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به محض تامین اعتبار اعمال خواهد شد.

معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری همچنین با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۰ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ نیز بازنشسته شوند، اعلام کرد که پیگیری می‌کنیم تا موضوع رتبه‌بندی در پرداخت حقوق بازنشستگی‌ این افراد اعمال شود.

کد خبر 772349
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    6 0
    مگه معلمی که سال ۷۰بازنشست شده چه گناهی کرده که ده میلیون حقوق بگیره و دانش آموز او که معلم شده و الان بازنشست شده ۱۵میلیون بگیره باید همه معلم بازنشست شامل هماهنگ حقوق ها قرار بگیرن وبس
    • زهرا IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
      0 0
      خدا را شکر ده میلیون خوبه من شاغلم پانزده حکمم هست!!!!!!
  • بازنشسته ی ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ JP ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    3 0
    با سلام لطفا آموزش و پرورش معوقات ما بازنشستگان ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ رو پرداخت کنه تا صندوق بازنشستگی احکام رتبه بندی ما عزیزان رو بزنه زودتر اقدام کنید دو سال هست صبر کردیم پس چه میکنید؟
  • مهناز IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    3 0
    ماب التفاوت پاداش بازنشستگان ۱۴۰۰ که رتبه بندی شاملشون شد پس چی شد؟
  • رضا IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 0
    اکثر بازنشستگان 1400و 1401 به رتبه های خود اعتراض کرده اند که علیرغم اینکه بیش از 3 ماه از ثبت اعتراض و بارگذاری مدارک گذشته هنوز آموزش و پرورش اعتراضات را بررسی نکرده است کاش قبل از محاسبه و اصلاح احکام این بازنشستگان توسط صندوق بازنشستگی آموزش و پرورش نسبت به بررسی و اعلام نتایج اعتراضات اقدام نماید . هیچ دلیلی برای این همه تاخیر وجود ندارد .
  • عباسعلی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    2 0
    این همه بی برنامگی ومعطلی چرا؟؟؟
  • محمودقلندری IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    لطفااین چه رسمی است؟معلم برای چه رتبه بندی بشوداگرهسته گزینش معلم خوب معرفی می کند،چه لزومی داردمعلم رتبه بندی شودهرکس یاهرمعلمی کم کاربرد اداره تابعه اش اورا ازدرون تشویقی حذف کندی وزارتخانه یک سال دچارموضوعی شودکه اساسش غلط است یعنی چه،؟!
  • کاربر IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    چرا کسی به فکر بازنشسته های ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ نیست.معوقات آنها کجا رفت؟اگر حقی هست چرا اعمال نمیشود؟ای کاش یک روز بیاید و کسی بر کرسی بنشیند که مزه ی فقر و حقوق معلمی را چشیده باشد.
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 0
    بوی تبعیض توسط دولت و مجلس و وزارت آموزش و پرورش در حق بازنشستگان سنوات قبل شهریور ۱۴۰۰ . مگر سی سال خدمت ما با سی سال خدمت بازنشستگان بعد شهریور ۱۴۰۰ فرق داره؟ اگر فرق داره صادقانه بگوئید فرقش چیست؟
  • جلال IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    1 0
    سه سال از اجرای قانون رتبه بندی می گذرد...تازه می خواهند هفته های آینده جلسه بگذارند! آیا ارزش این پولی که بعد ۴ سال می خواهید به بازنشستگان بدهید با ۴ سال پیش همخوانی دارد ؟؟ خودشان می روند از ترکیه،آلمان، اطریش فرانسه خرید می کنند به معلمان وبازنشستگان که می رسد بودجه‌ای ندارند!
  • بازنشسته معلم IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    0 0
    مدیران محترم شما را بخدا معوقه بازنشسته 1400وبعدانرا سریعتر واریز نمایید.اعتراضات رتبه‌بندی را سریعتر بررسی واحکام صادر ومعوقه اش را سریعتر پرداخت نمایید.مابه التفاوت پاداش بازنشسته 1400بابت رتبه‌بندی راسریعتر واریز نمایید.و...متشکر.
  • عیسی صابرکار IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    0 0
    معوقات رتبه بندی بازنشستگان ۱۴۰۰ واریز کنید سه سال هست می گذرد حداقل پول این همه وقت که برای رتبه بندی گذاشتیم و رفتیم مدرک از مدرسه ها جمع کردیم بدهید