یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۴
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند سرقت از خودروهای تهران، چند تبهکار بودند که با استفاده از تبحرشان در بازکردن در صندوق عقب خودروهای مختلف، نقشه سرقت‌های میلیونی خود را عملی می‌کردند

اعضای این باند در یکی از سرقت‌ها پول‌های یک مرد شهرستانی را که برای عمل جراحی فرزندش به تهران آمده بود به سرقت بردند و باعث ناکام ماندن این جراحی شدند.
تحقیقات پلیس برای دستگیری اعضای این باند خانوادگی، صبح 24 مهرماه  امسال و به‌دنبال شکایت مردی در دادسرای ناحیه 4 تهران آغاز شد.

«برای گرفتن طلبم نزد دوستم در بازار میوه و تره‌بار رفته بودم و بعد از اینکه 3 فقره چک‌بانکی و مقداری پول نقد به مبلغ 5 میلیون و 800 هزار تومان از وی گرفتم آن را داخل کیفم در صندوق عقب خودروام گذاشتم و برای خرید میوه از ماشین پیاده شدم.»

مرد جوان در حالی این جملات را به قاضی برزگر- بازپرس شعبه 4 دادسرای رسالت - می‌گفت که مدعی بود تنها چند دقیقه بعد از ترک خودرواش چند سارق حرفه‌ای در صندوق عقب را باز کرده و کیف او به همراه پول‌هایش را به سرقت برده‌اند.

با اظهارات این مرد، رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان پایگاه 5 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد.

سرقت پول عمل جراحی

هنوز چند روز از ماجرای این سرقت نگذشته بود که تیم تحقیق با شکایت دیگری مواجه شد که از سرقت هزینه عمل جراحی پسر جوانی از سوی سارقان حکایت داشت.

« چند شب قبل در حالی که بعد از چند ماه انتظار، نوبت عمل جراحی فرزندم رسیده بود، همراه همسر و فرزندم از یکی از شهرستان‌ها به تهران آمدیم و وقتی به بیمارستان رسیدیم، خودروام را کنار خیابان پارک کردم تا فرزندم را به بیمارستان انتقال دهم.

چند دقیقه بعد وقتی برگشتم تا کیفم را از صندوق عقب خودرو بردارم و هزینه عمل را به بیمارستان پرداخت کنم متوجه شدم در صندوق عقب باز است و از کیفم خبری نیست. آنجا بود که متوجه شدم سارقان، کیفم را که حاوی هزینه عمل فرزندم بود به سرقت برده‌ و متواری شده‌اند. بعد از این ماجرا از آنجا که پولی برای پرداخت هزینه عمل نداشتم مجبور شدم بدون بستری کردن فرزندم در بیمارستان به شهرستان برگردم تا بتوانم دوباره هزینه عمل را تهیه کنم.

با شکایت مرد جوان در اداره پلیس، تحقیقات پلیس برای یافتن ردی از سارقان ادامه یافت و مدتی بعد کارآگاهان متوجه شدند اعضای این باند تعدادی از چک‌هایی را که در نخستین سرقت ربوده بودند، در یکی از بانک‌ها نقد کرده‌‌اند.

با این اطلاعات، تیم تحقیق عازم بانک مورد نظر شد و در بررسی فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های مداربسته توانست به تصاویری از 2 عضو باند که برای وصول چک‌های مسروقه به آنجا رفته بودند دست پیدا کند.  از آنجا که احتمال می‌رفت سارقان از مجرمان سابقه‌دار باشند، بررسی‌ آلبوم عکس تبهکاران و پرونده‌های موجود در بایگانی پلیس آغاز شد و ماموران موفق شدند هویت 2 نفر از سارقان را شناسایی کنند.

با این سرنخ، جست‌وجو برای دستگیری این دو متهم  آغاز شد و مدتی بعد پلیس توانست با شناسایی مخفیگاه آنها، هر دو عضو باند را دستگیر کند.

با انتقال متهمان به اداره آگاهی و اعتراف آنها به سرقت از خودروهای سواری، تحقیقات برای دستگیری 3 همدست دیگر آنها ادامه یافت و ماموران با شناسایی مخفیگاه آنها در سه‌راه افسریه، آنجا را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

چند ساعت بعد از محاصره این محل از سوی پلیس، ماموران متوجه 3 مرد شدند که سوار بر یک خودروی سواری قصد ورود به آنجا را داشتند. وقتی مشخص شد این 3 مرد، همان سارقان تحت تعقیب هستند عملیات دستگیری آنها آغاز شد اما متهمان با مشاهده خودروی پلیس به سرعت پا به فرار گذاشتند.

فرار سارقان اما چند دقیقه بیشتر طول نکشید و ماموران موفق شدند با شلیک چند گلوله خودروی آنها را پنچر و هر سه متهم را دستگیر کنند.

سارقان که  از اعضای یک خانواده هستند بعد از انتقال به اداره آگاهی به ده‌ها فقره سرقت از صندوق عقب و داخل خودروها در مناطق تهرانپارس و خیابان‌‌های دماوند، خاوران، نبرد، پرستار، پیروزی و شهید مطهری اعتراف کردند.

یکی از سارقان که سرکردگی این باند را بر عهده داشت  در بازجویی ‌ها گفت: ما با پرسه‌زدن در مقابل بانک‌ها، بیمارستان‌ها و محل‌های تجاری، طعمه‌هایمان را شناسایی می‌کردیم. سپس از آنجا که همه ما با مسائل فنی خودروها آشنا بودیم، به راحتی در صندوق عقب و در خودروهای مورد نظرمان را باز می‌کردیم و پول‌ها و لوازم باارزش داخل خودرو را به سرقت می‌بردیم.

شاکیان بیایند

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ- با اعلام این خبر گفت‌: بررسی‌ها نشان می‌دهد اعضای این باند بعد از ربودن دسته‌چک یکی از مالباخته‌ها و جعل نمونه امضای وی که روی دسته‌چک بود، چکی به مبلغ 4میلیون صادر و آن را نقد کرده بودند. آنها همچنین در یکی از سرقت‌ها، کارت عابر بانک مردی را ربوده بودند که شماره رمز وی نیز کنار کارت بود و از این طریق توانسته بودند 20میلیون تومان از حساب وی سرقت کنند. 

وی ادامه داد: از آنجا که احتمال می‌رود اعضای این باند سرقت‌های دیگری نیز مرتکب شده باشند، بازپرس پرونده با دستور چاپ عکس متهمان اصلی در روزنامه‌ها، از کسانی که طعمه‌ این باند شده‌اند خواست برای شکایت به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 4 تهران یا پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

سرهنگ محمدیان همچنین از شهروندان خواست از رهاکردن کیف دستی و مدارک مهم خود در صندوق عقب یا داخل خودرو خودداری کرده  و سعی کنند بعد از پیاده‌شدن از خودرو، هیچ مدرک و اسناد مهمی داخل آن، جا نگذارند.

کد خبر 77271

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز