مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست از ساماندهی و مدیریت صحیح زباله‌های ویژه در 26 استان کشور طی یک سال آینده خبر داد.

به گزارش فارس، زباله‌های ویژه به تمام پسماندهایی گفته می‌شود که به دلیل بالا بودن حداقل یکی از خواص خطرناک از قبیل سمیت، بیماری‌زایی و قابلیت انفجار یا اشتعال نیاز به مراقبت ویژه دارند و پسماندهای پزشکی و نیز بخشی از پسماندهای عادی، صنعتی و کشاورزی که نیاز به مدیریت خاص دارند، جزء پسماندهای ویژه محسوب می شوند.

سروش مدبری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس گفت: مقدمات برگزاری مناقصه مطالعات مربوط به ایجاد مرکز امحاء پسمانهای ویژه در 26 استان آغاز شده و هر کسی که فکر می‌کند می‌تواند بر روی این موضوع کار کند با آنها مکاتبه می کنیم.

وی ادامه داد: آنها پرونده‌ها و مدارک را از محیط زیست می‌گیرند و بررسی می‌کنند و سپس پیشنهاد قیمت می‌دهند و پیشنهاد قیمت آنها در کمیسیون مناقصات بررسی شده و در نهایت برای هر استان برنده مناقصه معرفی شده و کار را شروع می‌کند. به گفته وی طرح مطالعاتی یاد شده طی یک سال به پایان می رسد.

وی یادآور شد: در حال حاضر کار مطالعاتی ایجاد مرکز امحاء پسماندهای ویژه برای 3 استان آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل شروع شده است.
مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: بعضی استانهای کشور مثل خراسان جنوبی ، کهکیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان در حال حاضر پسماند صنعتی ویژه ندارند ولی بهتر است کار مطالعاتی برای ایجاد مرکز امحاء زباله ویژه برای آنها هم صورت گیرد تا در صورت بروز یک اتفاق اورژانسی، از قبل آمادگی وجود داشته باشد.

مدبری افزود: در حال حاضر بسیاری از صنایعی که به محیط زیست برای امحاء زباله‌های ویژه صنعتی خود مراجعه می‌کنند، تنها جوابی که ما می‌توانیم داشته باشیم این است که فعلا این پسماندها را در انبارها نگهداری کنند.

کد خبر 773

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز