دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۷
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جنایتکار با کمین در دادسرای شماره یک اصفهان، معاون دادستان این شهر را هدف گلوله قرار داد و به شهادت رساند. این مرد لحظاتی بعد از این جنایت دستگیر شد

صبح دیروز در حالی که عقربه‌های ساعت، نزدیک 7 صبح را نشان می‌داد، خودروی قاضی  احمدرضاتولایی- معاون دادستان اصفهان- وارد پارکینگ دادسرای شماره یک این شهر شد اما هنوز لحظاتی از پیاده شدن وی از خودرو نگذشته بود که صدای شلیک چند گلوله فضای پارکینگ را پر کرد.

به گفته شاهدان حادثه، معاون دادستان اصفهان بعد از پیاده شدن از خودرو به طرف در ورودی دادسرا به راه افتاده بود که ناگهان مرد مسلحی سد راه او شد. این مرد مدعی بود پرونده‌ای نزد معاون دادستان دارد و می‌خواهد درباره این پرونده با وی صحبت کند.

هنوز لحظاتی از گفت‌وگوی این مرد و سرپرست دادسرا نگذشته بود که ناگهان وی یک سلاح‌ کمری از زیر پیراهنش خارج کرد و بعد از شلیک تیر هوایی، سرپرست دادسرا را هدف گلوله قرار داد که بر اثر آن قاضی تولایی در دم به شهادت رسید.

در این زمان، افرادی که در محل بودند، با محاصره مرد مسلح مانع فرار او شدند و در این شرایط مرد مهاجم که همه راه‌های فرار را بسته می‌دید، به ناچار تسلیم شد و به این ترتیب ماموران  وی را دستگیر کردند.

غلامرضا انصاری- رئیس دادگستری استان اصفهان- با ابراز تأسف از این حادثه به خبرنگار ما گفت: ضارب در دادسرای شماره یک اصفهان که شهید تولایی سرپرست آن بود دارای یک پرونده خانوادگی بوده است.

وی با اشاره به دستگیری ضارب مسلح اظهار داشت: این مرد 53 ساله در اعترافات اولیه‌اش داشتن پرونده خانوادگی در این دادسرا را علت اقدامش عنوان کرده و گفته است که همسرش در این دادسرا از او طلاق گرفته و در همین دادسرا نیز از پدر و مادرش به خاطر اختلافات شکایت کرده است.

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: تحقیقات درباره این جنایت در شعبه پنجم دادسرای اصفهان شروع شده و به‌زودی مرد جنایتکار با صدور کیفرخواست محاکمه می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت: هم‌اکنون پیکر شهید احمدرضا تولایی به پزشکی قانونی منتقل شده و متهم برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان جنایی این شهرستان قرار گرفته است.

به گزارش سایت خبری عبرت، احمد رضا تولایی که از قضات قاطع و خوشنام دادگستری اصفهان بود قبل از سرپرستی دادسرای شماره یک اصفهان، ریاست دادگستری شاهین شهر را به‌عهده داشت.

این قاضی 40 ساله در زمان مسئولیت خود اقدامات بسیار مهمی برای پیشگیری از وقوع جرم و آموزش نوجوانان و جوانان انجام داده و از مسئولان مؤثر دادگستری اصفهان به شمار می‌رفت.

کد خبر 77374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز