مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران به موضوع ساماندهی دستفروشان اشاره کرد و گفت که سامانه دستفروشان طبق قول فاوای شهرداری تهران مهرماه رونمایی می شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

دستفروشی

به گزارش همشهری آنلاین، سد معبر براساس ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها تخلف است و شهرداری طبق همین ماده قانونی موظف و مکلف به برخورد با متخلفان است. مسعود رنجبریان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با بیان این مطلب گفت: «بیشترین معضل ما در تهران موضوع اشغال فضا است که می‌تواند مشکل‌زا شود و ترافیک‌های سنگین ایجاد کند. به طور مثال در خیابان شهرزاد منطقه ۱۵ شهروندان با این مشکل مواجه هستند. از این رو ساماندهی دستفروشان یک ضرورت است که این کار ابعاد مختلفی دارد که برخی نامشخص است. البته تعاملات خوبی با دولت صورت گرفته تا نقطه نظرات شهرداری در ساماندهی دستفروشان لحاظ و اعمال شود.»

رنجبریان افزود: «در شهر تهران فضا و مکانی برای ساماندهی تمام دستفروشان وجود ندارد و  دولت باید برای تامین فضا در این مورد به شهرداری کمک کند. همچنین در خصوص سد معبر وانتی‌ها برابر قانون راهور باید خودرو ۳ ماه توقیف شود. در این زمینه سال گذشته در آستانه توافق با راهور فراجا بودیم که بنا به دلایلی کار انجام نشد. بنابراین در موضوع ساماندهی و برخورد با سد معبر وانتی‌ها که برخی فاقد پلاک هستند یا پلاک را مخدوش می‌کنند، نیاز هست حتما راهور کمک کند.»

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران افزود: براساس قولی که فاوا به شهرداری تهران داده، مهرماه سامانه دستفروشان رونمایی می‌شود.

او با بیان اینکه بحث هوشمندسازی در دستورکار است، گفت: قرار است دوربین‌هایی روی لباس‌های سراکیپ‌ها نصب شود. این طرح به صورت پایلوت در ناحیه ۴ منطقه ۱۹ انجام می‌شود.

دستفروشان کد یکتا می‌گیرند

او درباره جزییات این طرح نیز توضیح داد: از فردا دستفروشان در سایت ثبت‌نام می کنند و کد یکتا می گیرند و شهرداری به این افراد باید جا و مکان دهد.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در مورد ساماندهی دستفروشان محور پژوهش هم عنوان کرد: «ساماندهی این محور انجام شده است. چرا که قبلا دستفروشان ابتدا در پیاده‌رو بساط می کردند و سپس به خیابان می‌آمدند اما در حال حاضر شهرداری طی هماهنگی‌ها ساماندهی را انجام داده و آنها را منتقل کرده است. همچنین بیش از ۴۵ روز است که طرح جمع آوری دستفروشان چهارراه ولیعصر(عج) شروع شده است.»

برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت هایش در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم گفت: «حدود ۲۲۰ پرسنل شهربان و حریم‌بان داریم که در اختیار مناطق بیست و دوگانه هستند. شهرداری تهران به جد دنبال تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز است و با آن برخورد می‌کنیم. البته ما برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز باید مجوزهای لازم را بگیریم.»

مسعود رنجبریان تاکید کرد: « اگر در حریم ساخت و ساز صورت بگیرد، جمعیت‌پذیری زیاد می‌شود و مسائل و مشکلات دیگر هم به وجود می‌آید. از این رو اجازه ساخت و ساز در حریم را نمی‌دهیم و نیروهای حریم‌بان به صورت شبانه روز مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهند.»

کد خبر 782123

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha