به سادگی حاضر نیست از حس و حالش بگوید و آن را رمز و رازی میان خودش و خدایش و حسین (ع) می‌داند، اما همه کسانی که دکتر محب نادری را می‌شناسند، خوب می‌دانند او هر جا صحبت از خدمت به میان آید با دل و جان و بی‌ریا پای کار می‌آید.

تیموری

روزنامه هشمهری؛گروه خانواده-رابعه تیموری:غروب روز سه‌شنبه با دکتر تماس می‌گیریم و او در هول و ولای قرعه‌کشی است که قرار است شب انجام شود. قرعه‌کشی که در آن سود مالی وجود ندارد و قرار نیست با انجام قرعه‌کشی، صاحب‌خانه و ویلا و خودرو و امکانات دیگر شوند. بلکه هر کس برنده شود، باید روز پنج شنبه گیوه‌هایش را ورکشد و به سفری دور و پرمشقت برود تا برای کسانی که به عشق حسین (ع) دل یکدله کرده‌اند و برای حضور در جمع اربعینی‌ها راه کربلا را در پیش گرفته‌اند، علم و دانش و توانشان را در طبق اخلاص بگذارند و دردهایشان را مرهم بگذارند. دکتر محب نادری یکی از ٤ پزشک کشیک بیمارستان مسیح دانشوری است. او تعریف می‌کند : «انگار به دل همه ما افتاده بود که به این سفر برویم، ولی چون نمی‌توانستیم همه ما با هم به سفر برویم، تصمیم گرفتیم قرعه‌کشی کنیم تا ٢ پزشک کشیک در بیمارستان بماند و دو پزشک به پیاده‌روی اربعین برود تا در آن جا به زائران خدمت کند. »


بین گمنامان مشهورم

آقای دکتر در ناز و نعمت بزرگ نشده و نان حلال پدر کارگر و زحمتکشش او را به این جا رسانده است. نادری می‌گوید : «من یک پدر و مادر مقید و باایمان دارم که به من آموخته‌اند از توان و تجربه و دانشم برای کارهای خیر و خدمت به مردم استفاده کنم. حالا هم که پزشک شده‌ام دوست دارم در این لباس برای افراد زحمتکشی که در طبقه کارگر و زحمتکش جامعه هستند، خدمتی انجام دهم. » پزشک متعهد بیمارستان مسیح دانشوری پایه ثابت اردوهای جهادی پزشکی است و همراه همکاران جهادگرش هر پنج شنبه به محله‌ها و شهرهای محروم دور و نزدیک می‌رود تا دردی از دردهای مردم آن جا کم‌کند. طبع بلند و بی‌ریای دکتر نادری سبب شده بسیاری از خدماتش را در گمنامی انجام دهد، اما برای مردم مستضعف کوره‌های آجرپزی و محله‌های پلدختر، معلولان و شهر سوسنگرد نام او آشنا است و بسیاری از آنها که از درد و بیماری رنج می‌برند، چشم انتظار پنج شنبه‌ها می‌مانند تا او برای مرهم گذاشتن بر دردهای آنها سر برسد. آقای دکتر در محله زرگنده قد کشیده و از دانش‌آموزان برتر مدارس این محله بوده است. چشم امید داشتن معلمان به استعداد «محب نادری» بی‌جواب نمانده و او با تشویق آنها لباس پزشکی بر تن کرده تا به یکی از افتخارات محله زرگنده و جامعه پزشکی کشور تبدیل شود. اگر قرعه اقبال به نام دکتر نادری بیفتد، او در روز بزرگداشت و تجلیل مقام پزشکان ارزشمندترین هدیه را که خدمت به ارادت‌مندان سیدالشهدا (ع) است، به‌دست می‌آورد.

کد خبر 782971
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha