ناسا قصد دارد با کمک مراکز دانشگاهی و موسسات آموزشی یک جنگل از درختان منحصربه ‌فرد با شجرنامه از بذرهایی که در ماه رشد کرده، ایجاد کنند.

کاشت درخت در ماه

 به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از اسپیس، آژانس فضایی ناسا و خدمات جنگلی وزارت کشاورزی ایالات متحده با الهام از ابتکار یک فضانورد از ماموریت قدیمی آپولو، به دنبال کاشت نهال هایی از بذرهای رشد کرده در ماموریت ماه هستند. بذر این نهال ها در ماموریت آرتمیس ۱ ناسا در سال ۲۰۲۲ که به دور ماه پرواز کرده بودند، رشد کرده اند.

بیش از هزار بذر از ۵ گونه مختلف درخت به عنوان بخشی از کیت رسمی در پرواز آزمایشی ۲۶ روزه بدون خدمه به دور ماه چرخیده است. هدف برنامه آرتمیس ایجاد ابزاری پایدار برای بازگرداندن فضانوردان به ماه و سپس آمادگی برای حضور انسان در مریخ است. بیل نلسون، مدیر ناسا گفت: سال گذشته، این دانه ها در ماموریت آرتمیس یک در فاصله ۶۴۳۷۵ کیلومتری فراتر از ماه پرواز کردند. با کمک سازمان کشاورزی، نسل جدید درختان ماه، روح اکتشاف را در نسل ما به وجود می آورد و الهام بخش جوامع بعدی خواهد شد. به اعتقاد نلسون درختان ماه ماموریت آرتمیس ناسا در حال بازگرداندن علم و نبوغ اکتشافات فضایی به زمین هستند.

در سال ۱۹۷۱، استوارت روزا، خلبان ماژول فرماندهی ماموریت آپولو ۱۴، صدها بذر را به عنوان بخشی از کیت ترجیحی شخصی خود به ماه حمل کرد. پس از بازگشت این ماموریت، سازمان جنگل ها، بذرهای جوانه زده را در سراسر کشور کاشت. اکنون، ناسا امیدوار است که نسل جدیدی از درختان ماه که ریشه دوانده را به عنوان میراث الهامی که بیش از ۵۰ سال پیش ارائه شد، ادامه دهد.

بیشتر بخوانید:

دانه هایی که در فضاپیمای اوریون آرتمیس یک بودند شامل چنار، صمغ شیرین، صنوبر داگلاس، کاج لوبلی و سکویاهای غول پیکر بودند. رندی مور، رئیس خدمات جنگلداری گفت: دانه هایی که در ماموریت آرتمیس پرواز کردند به زودی درختان ماه نام خواهند گرفت و با افتخار در دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی در کشور برافراشته خواهند شد. این درختان به عنوان نمادی قدرتمند عمل می کنند. آنها الهام بخش نسل های آینده دانشمندان خواهند بود تا بدانیم وقتی روی کاری تمرکز کنیم، هیچ چیزی غیرممکن نیست.

کد خبر 783993

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha