رئیس‌جمهور ضمن اعلام مجدد مخالفت جدی جمهوری اسلامی ایران با هرگونه تشنج و نیز تغییر در مرزهای تاریخی منطقه، بر آمادگی کشورمان به عنوان همسایه‌ای قدرتمند، برای ایفای نقش موثر در جلوگیری از درگیری جدید و هرگونه تغییر در ژئوپلتیک منطقه تاکید کرد.

رئیسی- پاشینیان

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز شنبه در پاسخ به تماس آقای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، در واکنش به گزارش وی از آخرین تحولات منطقه قفقاز، ضمن اعلام مجدد مخالفت جدی جمهوری اسلامی ایران با هرگونه تشنج و نیز تغییر در مرزهای تاریخی منطقه، بر آمادگی کشورمان به عنوان همسایه‌ای قدرتمند، برای ایفای نقش موثر در جلوگیری از درگیری جدید و هرگونه تغییر در ژئوپلتیک منطقه تاکید کرد.

وی با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی تمام کشورهای منطقه گفت: معتقدیم مسائل منطقه باید با گفتگو میان کشورهای منطقه حل و فصل شده و به طور جدی مخالف باز شدن پای کشورهای بیگانه به منطقه قفقاز هستیم. ایران آمادگی دارد نقش خود را برای کمک به حل و فصل مسائل از طریق گفتگوهای دیپلماتیک ایفا نماید.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از این مکالمه تلفنی، از گزارش نخست وزیر ارمنستان درباره روند مطلوب پیشرفت همکاری‌های اقتصادی و اجرای توافقات فیمابین ابراز خرسندی و آمادگی کشورمان را برای گسترش بیش از پیش تعاملات اقتصادی و تجاری و تسریع در اجرای توافقات با ارمنستان اعلام کرد.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن ارائه گزارشی مفصل از آخرین تحولات منطقه قفقاز جنوبی و نیز تحولات میدانی در قفقاز اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره نقش موثر و سازنده‌ای در برقراری، حفظ و تقویت صلح، ثبات و امنیت در منطقه داشته است.

نخست وزیر ارمنستان همچنین ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در منطقه قفقاز، گزارشی از آخرین وضعیت همکاری‌های اقتصادی دو کشور و نیز اقدامات انجام شده برای تسریع در اجرای توافقات به دست آمده در سفر سال گذشته وی به تهران ارائه کرد.

کد خبر 787066

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 11
  • M e h d i IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    11 1
    رنج و دغدغه قفقاز بخوریم یا جزایر سه‌گانه ؟
  • اوکراین شماره2 IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    6 4
    غرب به رهبری آمریکا در حال ایجاد جنگی مشابه جنگ اوکراین است که فقط اینبار طرفین جنگ آذربایجان و ارمنستان هستند. این جنگ با حمایت اسرائیل وترکیه از حکومت آذربایجان و همچنین اتحادیه اروپا از حکومت ارمنستان کلید خواهد خورد و همچون جنگ اوکراین فرسایشی وطولانی مدت خواهد بود. دوطرف هرگز نمی توانند پیروزی محسوس و قابل توجهی نسبت به طرف مقابل کسب کنند و تخریب زیرساختها و آوارگی برای دو کشور بوجود می آید و آمریکا بعنوان منجی صلح و نجات بخش وارد بازی می گردد. هدف اصلی از این اقدام قطع ارتباط ایران با روسیه از مسیر زمینی و تا حدودی درگیر نمودن ایران و روسیه در این جنگ می باشد. آمریکا تلاش دارد با ایجاد جنگ در اطرف روسیه و ایران امکان ترانزیت و صادارت و مبادله کالا با کشورهای همسایه را از این دو کشور صلب نماید و با اینکار ضمن وارد کردن ضربه و فشار اقتصادی به همه کشورهای درگیر و همسایه مانع اتحاد و قدرت گرفتن روسیه و ایران و منطقه قفقاز شود.
    • رضا IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      0 0
      ممنون که اینقدر مسائل سیاسی را به زبان ساده تفسیر میکنید خدا قوت
  • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    5 8
    تمام اغتشاشات داخل ایران و در منطقه، بر علیه جمهوری اسلامی،، با هدایت اسرائیل و توسط،. رسانه های وابسته به آن ها طراحی و اجرا می‌شود
    • US ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      2 0
      شماحالتان خوب است ؟عجیبه که همین اتفاق تاحالادراسراییل رخ نداده
  • حسین IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    6 8
    ارمنستان برای دفاع از خود سلاح مدرن لازم داره ولی ترکیه سلاح مدرن رو به همه میفروشه جز ایران و ارمنستان
  • M e h d i IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    3 5
    بریم برا فتح الفتوح
  • امید CY ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
    5 18
    قره باغ خاک جمهوری آذربایجان هست طبق تمام قوانین بین المللی .از نظر تاریخی هم تا ۲۰۰ سال پیش اثری از ارمنستان جعلی در اون منطقه نبود روسها درستش کردند پس مرز تاریخی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان وجود نداره چون ارمنستانی وجود نداشته. اما اگه قصد دارید حکومت های عصر باستان رو زنده کنید در اون صورت باید آمریکا و کانادا و استرالیا و روسیه و ... همه نابود بشن چون هزار سال پیش متعلق به ملت های دیگه ای بودند .
    • IR ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      4 0
      ارمنستان وجود نداشته ؟ اتفاقا تو تمام نقشه های تاریخی چندهزارساله اسم ارمنستان هست. تو تمام کتابهای تاریخی که وجود داره اسم ارمنستان هست. ...
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
      1 0
      معلومه که سوادت در حد تاریخ 200 ساله اخیر هم نیست.... ارمنستان اگه نبود که این همه جنگ ایران و روم نبود
  • عزتی IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۹
    4 0
    میگن تغییر مرز خط قرمز ماست آذربایجان و ترکیه اونجارو میگیرن آنوقت مسیولین فقط محکوم میکنند