به گزارش مهر، حسین مظفر، رئیس شورای نظارت بر صدا و سیما، نکاتی را که باید در سیاستهای تبلیغی صدا و سیما در مورد انتخابات دهم ریاست جمهوری مورد توجه قرار گیرد به این شرح اعلام کرد:
1. ترویج رهنمودهای حضرت امام (ره) و گفتمان مقام معظم رهبری در تبیین جهتگیریها و معیارهای انتخاباتی برای انتخاب اصلح
2. برنامهریزی متنوع و جذاب اقناعی و انگیزشی برای حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات و تبیین نقش حضور حداکثری مردم در انسجام ملی و افزایش اعتبار بینالمللی نظام اسلامی در عرصه جهانی
3. برنامهریزی و فرهنگسازی برای رعایت و اشاعه اخلاق سیاسی و انتخاباتی و برحذر داشتن نامزدها و حامیان آنان از بداخلاقیهای سیاسی و افزایش هشیاری مردم در قبال انحراف جریان انتخابات از مسیر سالم
4. توجه به مصالح عمومی در تبلیغات، اتخاذ گفتمان وحدت و انسجام و همبستگی ملی و پرهیز از دامن زدن به اختلافات مذهبی، قومی و نژادی
5. تبیین جایگاه و اهمیت انتخابات ریاست جمهوری و نقش رئیس قوه مجریه برای افزایش حساسیت مردم برای مشارکت گسترده و انتخابات اصلح
6. حفظ استقلال رسانه ملی و اعمال سیاست بیطرفی و پرهیز از حمایت از گروه و فرد خاص یا تخریب و تضعیف نامزدها
7. اتخاذ رویکرد برنامهمحوری به مقوله انتخابات در تبلیغات با واکاوی برنامهها و اهداف نامزدها و تنویر افکار عمومی با تبیین ویژگیهای نامزد کارآمد و شایسته
8. پیشبینی وقت کافی در ساعت مناسب و پربیننده برای انعکاس دیدگاهها و برنامههای نامزدهای مورد تأیید شورای نگهبان در رسانه ملی
9. برگزاری میزگرد و مناظرههای انتخاباتی میان نامزدها و حامیان آنها برای آشنایی بیشتر مردم با مواضع و برنامههای آنان
10. پیگیری سیاست رقابتی نشان دادن انتخابات میان نامزدها و حامیان آنها برای آشنایی بیشتر مردم با مواضع و برنامههای آنان
11. پوشش خبری مناسب در مورد رویدادها و مسائل انتخاباتی و اطلاعرسانی به موقع در این زمینه