شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۱
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوان که تصور می‌کرد با سرقت از بانک‌های تهران، پولدار خواهد شد، بعد از سفر به پایتخت یک اسلحه، کلاه‌گیس ، جوراب زنانه و مقداری فلفل قرمز تهیه کرد

اما قبل از اجرای نقشه سرقت در یکی از ایستگاه‌های مترو دستگیر شد.

صبح 20 فروردین، ماموران پلیس مستقر در متروی ترمینال جنوب، به مسافر جوانی که روی سکوی ایستگاه قدم می‌زد و یک کیسه مشکی رنگ در دست داشت مظنون شدند.

ماموران، مرد جوان را که ظاهری آشفته و نگران داشت زیر نظر گرفتند و متوجه شدند که وی با احتیاط کیسه مشکوکی را حمل می‌کند.

با دیدن این صحنه، ماموران، مرد جوان را به دقت زیر نظر گرفتند و لحظاتی بعد وقتی مشخص شد در این کیسه یک قبضه سلاح کمری وجود دارد و مرد جوان سعی می‌کند آن را زیر دیگر وسایل داخل کیسه پلاستیکی مخفی کند، ماموران وارد عمل شدند و با نزدیک شدن به این مرد به او دستور ایست دادند.

جوان مرموز اما با مشاهده پلیس، پا به فرار گذاشت و روی سکوی ایستگاه شروع به دویدن کرد. او هنگام فرار، کیسه مشکی رنگش را داخل یکی از سطل‌های زباله مترو انداخت و سپس به طرف پله‌ها دوید اما فرار وی دقایقی بیشتر طول نکشید و ماموران موفق شدند او را دستگیر کنند.

با کشف یک قبضه سلاح کمری، کلاه گیس، جوراب زنانه، مقداری فلفل قرمز و یک چسب قطره‌ای از داخل کیسه‌ای که متهم در سطل زباله انداخته بود، وی دستگیر و برای تحقیقات به کلانتری 117 جوادیه منتقل شد.

عابربانک دردسر ساز

متهم که علی نام دارد در بازجویی‌های اولیه مدعی شد: صاحب یک مغازه در یکی از شهرستان‌ها بودم اما چند روز قبل در اثر بی‌احتیاطی، مغازه‌ام تخریب شد. بعد از  حادثه  همه سرمایه‌ام از بین رفت و از آنجا که مغازه‌ام بیمه بود تصمیم گرفتم به تهران بیایم تا بتوانم خسارت این حادثه را از بیمه دریافت کنم.

وی افزود: به خاطر اینکه پولی برای سفر به تهران نداشتم نزد یکی از بستگانم رفتم و او کارت عابر بانکش را به من داد و گفت درصورتی که به پول احتیاج داشتم می‌توانم از این کارت استفاده کنم. بعد از گرفتن کارت، راهی تهران شدم و از همان زمان بود که دردسرهایم شروع شد.

مرد جوان ادامه داد: 3 روز از حضورم در پایتخت می‌گذشت و هنوز کارهای اداری مربوط به بیمه ادامه داشت که همه پول‌هایم تمام شد.

به همین خاطر برای برداشت پول از عابربانک، به یکی از بانک‌ها رفتم و از آنجا که طرز استفاده از عابر بانک را نمی‌دانستم، وارد شعبه شدم. بعد از ورود به داخل شعبه، مردمی را دیدم که به بانک رفت‌وآمد کرده و پول‌های زیادی دریافت یا پرداخت می‌کردند.

با مشاهده این پول‌ها وسوسه شدم و چون تصور می‌کردم در بانک، پول زیادی وجود دارد تصمیم به سرقت از آنجا گرفتم. به همین خاطر نقشه سرقت از بانک را طراحی کردم و بعد از خرید یک اسلحه کمری، کلاه‌ گیس، مقداری فلفل قرمز و لوازم دیگر تصمیم گرفتم به همان بانکی که روز قبل رفته بودم دستبرد بزنم اما زمانی که برای رفتن به محل سرقت به ایستگاه مترو رفته بودم، ماموران به من مشکوک شدند و مرا دستگیر کردند.

بعد از اظهارات مرد جوان، وی به دادسرای بعثت انتقال یافت و صبح دیروز مقابل قاضی امرجی- بازپرس شعبه 6 دادسرا- قرار گرفت. وی در این جلسه بر خلاف اعترافاتش در کلانتری، تمامی اتهامات خود را انکار کرد و در ادعایی عجیب به بازپرس پرونده گفت که سلاح و لوازم کشف شده، متعلق به وی نبوده و ماموران آنها را از سطل زباله مترو پیدا کرده‌اند.

بعد از اظهارات متهم، بازپرس امرجی برای او قرار قانونی صادر کرد و وی برای تحقیقات تکمیلی و کشف دیگر جرایم احتمالی در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت.

کد خبر 78750

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز