رئیس شورای شهر تهران گفت: با وجود تمام تبلیغات سوء دشمنان و بهره‌برداری آنها از حوادث اسفبار گذشته، شاهد هستیم که مردم با اعتقادات مذهبی به پیشواز ایام عزا رفتند، مردمی که تا این حد معتقد، قابل تکریم هستند. باید دعا کنیم تا مردم به اعتقادات خود استوار بمانند.

چمران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در آغاز جلسه علنی امروز-یکشنبه- شورای شهر با اشاره به شهادت امام رضا(ع) و رحلت پیامبر اکرم گفت: امیدوارم عزاداری‌های همه در این محرم و صفر مورد قبول باشد، همه باید از این عزاداری‌ها درس بیاموزیم و راه ائمه و پیامبر ادامه دهیم.

او افزود: افرادی که گمان می‌کنند نگاه مذهبی در میان مردم ضعیف شده است، باید اجتماع روز گذشته- پیاده روی عزاداران امام هشتم- را ببینند در این صورت نگاهشان عوض می‌شود. با وجود تمام تبلیغات سوء دشمنان و بهره‌برداری آنها از حوادث اسفبار گذشته، شاهد هستیم که مردم با اعتقادات مذهبی به پیشواز ایام عزا رفتند، مردمی که تا این حد معتقد هستند، قابل تکریم هستند. باید دعا کنیم تا مردم به اعتقادات خود استوار بمانند.

چمران ضمن تبریک آغاز ماه ربیع الاول گفت: روز دوشنبه، بزرگرداشت شعر و ادب پارسی و استاد شهریار است. یاد این شاعر بزرگ را گرامی می‌داریم و اشعاری که در مورد ائمه و مولای متقیان سروده است، همواره در فکر و ذهن ملت ما است. یکی از سرمایه‌های ملی ما همین شعر و ادب پارسی است. ما به گذشته خوب خود به ویژه دوره اسلام که شعر و ادب فارسی با منویات اسلامی درآمیخت، افتخار می‌کنیم و این جایگاه را گرامی می‌داریم.

امیدواریم هزار دستگاه اتوبوس اضافه شود

مهدی چمران همچنین در حاشیه یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: قرار بر این بود هرماه گزارشی از فعالیت‌های حمل و نقل ارائه شود و با توجه به تغییر معاونت، شهردار در شورا حاضر می شود و هم به پرسش خانم سلیمانی پاسخ خواهد داد و هم‌ گزارش ۶ ماهه ابتدایی را ارائه می‌دهد و امیدواریم اخبار خوبی را بشنویم.

او با بیان اینکه واگذاری املاک از سوی شهرداری به بخش‌های مختلف نیز در جلسه امروز ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر فرصتی باشد گزارش حسابرسی نیز بررسی خواهد شد.

چمران با تاکید بر اینکه در طول این چند ماه اتوبوس‌های چندانی به تهران اضافه نشده چون عملیاتی نبوده است، گفت: امیدواریم یک هزار دستگاه اتوبوس در ایام آتی اضافه شود. علاوه بر این یکصد دستگاه نیز پس از ایام اربعین اضافه خواهد شد. به طور کلی در ۶ ماه نخست تعداد زیادی اتوبوس وارد نشد و با توجه به نیاز شهر تهران، این تعداد کافی نبود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برگزاری نمایشگاه‌ها در نمایشگاه بین‌المللی همزمان با آغاز سال تحصیلی، تصریح کرد: قرار شد نامه‌ای به رئیس جمهور ارسال کنیم و با وزیر صمت نیز در این خصوص تماس بگیریم. نمی‌توان در مورد نمایشگاه‌هایی که پیش‌بینی شده کاری کرد اما امیدواریم با فشارهایی که از سوی دادستانی و نامه‌نگاری‌ها وارد خواهیم کرد، روند تغییر پیدا کند.

او تاکید کرد: ابزارهایی در اختیار داریم اما با شهردار تهران و وزیر صمت صحبت کردیم و قرار شد هماهنگی‌هایی صورت بگیرد تا کار به استفاده از ابزارهای برخوردی نرسد.

کد خبر 788828
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 0
    الهی شکر