فاز اول رود دره فرحزاد به مساحت ۵۴هکتار تا پایان سال ۱۴۰۲ با ارائه راهکاری پیشرو در طراحی شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

دره فرحزاد

به گزارش همشهری آنلاین، «علی محمد مختاری» مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: فاز اول روددره فرحزاد به مساحت ۵۴ هکتار تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید. مساحت کل پروژه حدود ۱۴۰ هکتار و فاز نخست آن با مساحت ۵۴ هکتار(حدفاصل پل آبشار تا پل خوش‌مرام) است که حدود ۱۰ هکتار برای انجام عملیات اجرایی تحویل داده شده است.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در مورد ویژگی‌های این طرح گفت: در این طرح ضمن برنامه‌ریزی، طرح‌ریزی و اقدام برای حذف و کاهش اثرات تک تک آسیب‌های اکوسیستم روددره فرحزاد تلاش شده با ارائه رویکردی پیشرو در طراحی شهری، بر غنای زیست اقتصادی و اجتماعی شهر در ابعاد محله‌ای و فرامنطقه‌ای افزوده شود.

مختاری درباره باغچه‌های گونه‌شناسی گیاهی و جانوری طراحی شده در این مجموعه گفت: «هتل مورچگان» بخشی است در این مجموعه که به معرفی زنده زندگی و نقش مورچه‌ها در چرخه اکولوژیک اکوسیستم روددره‌ای و شهری  و «باغچه دوزیستان» هم در یک برکه آبی غنی شده، به معرفی نقش دوزیستان در چرخه اکولوژیک اکوسیستم روددره‌های و شهری می پردازد.

وی افزود: «باغچه خزندگان» نیز در درز و شکاف صخره‌های واقع در زون گسل شمال تهران به معرفی زنده و نقش دوزیستان  و باغچه سنجاقک‌ها که در برکه آبی طراحی شده، وظیفه معرفی زنده و نقش حشرات آبدوست و زیبایی مانند سنجاقک‌ها می‌پردازد. باغچه گیاه شناسی هم در پهنه طبیعی به تکثیر و تولید بذر گیاهان بومی درختی، درختچه‌ای و علفی دامنه‌های جنوبی البرز پرداخته و همزمان با ارائه زنده این فعالیت به گردشگران نسبت به افزایش آگاهی و شناخت آنها اقدام می‌کند.

کد خبر 790114

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha