رئیس سازمان اورژانس کشور از ورود ۱۲۵ شاسی تولید آمبولانس به کشور خبر داد و گفت: تا پایان سال این عدد به ۵۰۰ عدد خواهد رسید.

آمبولانس

همشهری آنلاین – مریم سرخوش: جعفر میعادفر درباره اقدامات انجام شده برای نوسازی ناوگان اورژانس کشور به همشهری آنلاین گفت: مناقصه خرید ۵۰۰ آمبولانس امسال انجام و قرارداد آن هم بسته شده است. در حال حاضر ۱۲۵ شاسی وارد شده و مراحل تولید در حال انجام است، سایر تعهد قرارداد هم تا پایان سال محقق خواهد شد تا ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید وارد ناوگان اورژانس کشور شود.

میعادفر با بیان این که مناقصه دیگری در نیمه دوم امسال برگزار خواهد شد، ادامه می‌دهد: اگر بودجه مورد نیاز آن تامین شود در نیمه اول ۱۴۰۳ هم می‌توانیم ۵۰۰ آمبولانس جدید در اختیار داشته باشیم.

وی با تاکید بر این که مهم‌ترین مشکل این سازمان همچنان فرسودگی و کمبود آمبولانس‌هاست، عنوان کرد: از ۵۷۰۰ آمبولانس کشور، ۳ هزار دستگاه کاملا فرسوده هستند. حداقل در دو تا سه سال آینده باید همین تعداد آمبولانس به ناوگان اورژانس کشوری اضافه شود که به تدریج دستگاه‌های فرسوده خارج شوند.پس از آن هم بر اساس نیاز باید سالانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ دستگاه آمبولانس جدید در اختیار داشته باشیم.

به گفته میعادفر، امسال بودجه خوبی در نظر گرفته شده اما سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تاکنون در این حوزه اعتباری تخصیص نداده است. همچنین براساس مصوبه کمیسیون تلفیق در برنامه هفتم یک درصد از فروش خودرو برای خرید آمبولانس در نظر گرفته شده که در صورت تصویب در صحن مجلس شورای اسلامی اعتبار مستمر مشکل خرید آمبولانس کشور برطرف خواهد شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور درباره مراحل تولید آمبولانس‌ها در کشور هم توضیح داد: شاسی این دستگاه‌ها که ۶۵درصد قیمت است وارداتی است و ۳۵ درصد قیمت هم تبدیل این شاسی به آمبولانس است که از سوی شرکت‌های داخلی انجام می‌شود.

کد خبر 791230
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha