پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
۰ نفر

حوزه گردشگری با راه‌اندازی دهکده جهانی گردشگری قصر شیرین، پیشران توسعه اقتصادی در استان کرمانشاه می‌شود. 

اورامان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت: «در سفر وزیر کشور در مرداد ماه به کرمانشاه، قرار شد دهکده جهانی گردشگری قصرشیرین را راه‌اندازی و به گردشگران معرفی کنیم. بررسی اعتبارات و امتیازات این طرح در دست اجراست.»
وحید محمدی افزود:«با راه‌اندازی دهکده گردشگری قصرشیرین، گردشگران و زائران عتبات عالیات رفاه بیشتری خواهند داشت. بنابراین در تلاشیم تا زیرساخت‌ها متناسب با نیاز گردشگران تامین شود.»
محمدی ادامه داد: «از آنجا که توسعه گردشگری استان کرمانشاه یکی از اولویت‌های حوزه اقتصادی است، دو تفاهم‌نامه با سازمان حج و زیارت و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بسته شده‌است.» 
به گفته محمدی، هنوز میزان اشتغالزایی و درآمدزایی از دهکده گردشگری قصرشیرین مشخص نیست. اما می‌تواند سهم گسترده‌ای در تولید درآمد خالص و ناخالص استان داشته باشد.
محمدی ادامه داد: «بر اساس این تفاهم‌نامه‌ها، به ازای هر مسافر و گردشگری که از مرز خسروی در کرمانشاه گذر کند، 10 میلیون تومان وام قرض الحسنه به شرکت گردشگری داده می‌شود. بر همین اساس، به ازای هر گردشگری که از سراسر کشور به کرمانشاه بیاید، صد میلیون تومان وام قرض‌الحسنه در اختیار شرکت گردشگری یا هتل میزبان قرار می‌گیرد.»
به گفته محمدی، همجواری با مرز کشور عراق و قرابت فرهنگی با بخش کردنشین و همچنین طول مسافت کم با بخش عرب نشین کشور عراق نسبت به شهرستان قصرشیرین فرصتی بی نظیر برای کرمانشاه است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: «استان کرمانشاه با داشتن همه نوع گردشگری از گردشگری طبیعی، روستایی، آثار باستانی تا دفاع مقدس را دارد که ظرفیت خوبی برای توسعه صنعت گردشگری است.»

کد خبر 793746

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha