دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیست و هشتمین هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال آلمان، بوندسلیگا برگزار شد. برندگان این دو مسابقه، هامبورگ و برلین بودند که به ترتیب از سد هانوفر و وردر برمن گذشتند.

بلندپروازی‌های تیم هامبورگ همچنان ادامه دارد. هامبورگی‌ها که پنجشنبه‌ گذشته بلیت ورود به مرحله‌ نیمه‌نهایی جام یوفا را کسب کرده بودند، عصر یکشنبه در خانه‌ خود، هانوفر را ۲ بر 1 شکست دادند و ثابت کردند که هنوز هم به کسب عنوان قهرمانی بوندسلیگا امیدوارند. 

چهره‌ برتر دیدار هامبورگ و هانوفر که در حضور بیش از ۵۶ هزار تماشاگر برگزار شد، ملادان پتریچ، مهاجم اهل کرواسی هامبورگ بود که با دو گل خود در دقایق ۲ و ۵۲ بازی، سهم مهمی در پیروزی تیمش داشت. 

این دو گل، یازدهمین و دوازهمین گل پتریچ در فصل جاری بود. تک گل هانوفر را میشائیل فورسل در دقیقه ۷۰ از نقطه پنالتی به ثمر رساند. 

هامبورگ با این موفقیت توانسته است شانس خود را برای دستیابی به سه عنوان قهرمانی حفظ کند: قهرمانی بوندسلیگا، جام حذفی آلمان و جام یوفا. این تیم در حال حاضر با ۵۴ امتیاز با بایرن مونیخ هم‌تراز است، اما با توجه به تفاضل گل کمتر در رده‌ سوم جدول جای دارد.

دیگر تیم موفق در بازی‌های این هفته بوندسلیگا تیم هرتا برلین بود که توانست پس از هفت سال طلسم وردر برمن را بشکند و پس از سال‌ها دوباره طعم پیروزی بر این تیم را در خانه‌ خودی بچشد. 

جالب توجه آنکه برمن نیمه نخست را با گل مرتز‌اکر، مدافع خود در دقیقه ۴۳ یک بر صفر به پایان برده بود. در نیمه‌ دوم، برلینی‌ها بر فشار خود افزودند. سیمونیچ در دقیقه ۷۱ گل تساوی را برای برلین به ثمر رساند و رافائل، بازیکن برزیلی این تیم سه دقیقه مانده به پایان بازی، پیروزی را برای پایتخت‌نشینان به ارمغان آورد.

برلین با این پیروزی توانست با ۵۲ امتیاز، جای خود را در رده پنجم جدول تثبیت کند. برلینی‌ها همچنان امیدوارند که در پایان فصل، در صف چهار تیم اول بوندسلیگا قرار گیرند تا به این ترتیب از شانس حضور در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا برخوردار شوند.

کد خبر 79461

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز