همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی به در خواست کمیسیون اصل نود، در نامه‌ای به دبیر شورای نگهبان،‌ خواستار فراهم شدن زمینه نظارت مجلس بر تنظیم قراردادهای بین‌المللی شد.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون انرژی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران از ارسال نامه‌ای از سوی علی لاریجانی به شورای نگهبان خبر داد که طی آن رییس مجلس خواستار فراهم شدن زمینه نظارت قوه مقننه بر تنظیم قراردادهای بین‌المللی شده است.

به گفته علی ادیانی راد کمیسیون اصل 90 در نامه‌ای به رییس مجلس بر ضرورت اجرایی شدن اصل 77 قانون اساسی در موضوع تنظیم قراردادهای بین‌المللی تاکید کرده است.

وی افزود: آقای لاریجانی نیز نامه‌ای مبنی بر خواست مجلس برای اجرای شدن اصل 77 قانون اساسی به دبیر شورای نگهبان نوشته است.

سخنگوی کمیسیون انرژی با اشاره به بررسی نحوه اجرایی شدن اصل 77 در تنظیم قراردادهای بین‌المللی تصریح کرد: بر اساس این اصل قراردادهای بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین این قراردادها، قراردادهای گازی و نفتی است که مجلس تلاش می‌کند با قوت اجرایی شدن اصل 77 قانون اساسی را در تنظیم این گونه قراردادها پیگیری کند.

کد خبر 79469

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز