شاید حالا یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس بابت از دست دادن مهدی عبدی حسرت بخورد.

مهدی عبدی

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی | بعد از یک استارت ناامیدکننده و ۲شکست تلخ لیگی و حذف از پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، تراکتور بار دیگر به مدار موفقیت برگشته و با پاکو خمز توانسته ۴پیروزی پیاپی کسب کند. چهارمین برد متوالی آنها مقابل آلومینیوم اراک بود که با ۴گل به‌دست آمد. این برد با درخشش سرخابی‌های سابق تراکتور به‌دست آمد؛ در روزی که سیامک نعمتی، مهدی عبدی و امیرحسین حسین‌زاده گل زدند و مهدی شیری هم پاس گل فرستاد. در این جمع، داستان مهدی عبدی جالب است؛ بازیکنی که ابتدای فصل یحیی گل‌محمدی اجازه جدایی او را داد و به‌صورت قرضی به تراکتور پیوست. نیازی به توضیح نیست که هر درخشش عبدی در تراکتور، یک پرسش جدید را در مورد چرایی جدایی این بازیکن از پرسپولیس به‌وجود می‌آورد.

۲گل حساس در ۴بازی

مهدی عبدی شروع خوبی در تراکتور داشته است. او طی ۴بازی به‌عنوان بازیکن اصلی و ذخیره برای سرخپوشان تبریزی به میدان رفته و ۲گل حساس زده است. گل نخست عبدی در دقایق پایانی بازی با مس رفسنجان شاید به نوعی روند کلی این تیم را تغییر داد. به یاد بیاورید که تراکتور بعد از ۳شکست تلخ در حال متوقف شدن در آن بازی خانگی بود و تماشاگران تندترین شعارها را علیه بازیکنان سر می‌دادند. در چنین شرایطی گل عبدی بسیار حیاتی بود؛ چرا که هواداران را با تیم آشتی داد و باعث اعتماد دوباره آنها شد. دومین گل عبدی برای تراکتور هم اهمیت زیادی داشت. تراکتور با یک گل از آلومینیوم پیش بود و تیم اراکی در خانه به‌شدت روی دروازه حریف فشار می‌آورد. در چنین شرایطی عبدی گل دوم را زد و به نوعی آب سرد را روی پیکر میزبان ریخت. بدون این گل شاید تراکتور مقابل رقیب تسلیم می‌شد اما ضربه عبدی کار را تمام کرد و بعد هم گل‌های سوم و چهارم از راه رسیدند.

واقعا به‌کار نمی‌آمد؟

افول عبدی در دوران یحیی گل‌محمدی به‌تدریج اتفاق افتاد و نقش‌آفرینی این بازیکن فصل به فصل کمتر شد. عبدی فصل آخر حضورش در پرسپولیس فقط یک گل زد و عملا اصلا به بازی گرفته نمی‌شد. ابتدای فصل هم که همه مهاجمان پرسپولیس رفتند و به‌نظر می‌رسید که گل‌محمدی دیگر چاره‌ای جز بازی دادن به عبدی ندارد اما حتی اجبار هم تصمیم او را تغییر نداد. زمانی که این مربی تصمیم گرفت عبدی را کنار بگذارد و اجازه حضور او در تراکتور را صادر کرد، پرسپولیس به‌شدت با مشکل کمبود فوروارد مواجه بود که این معضل هنوز هم حل نشده است. شاید یحیی بیش از حد روی شهاب زاهدی حساب می‌کرد، بعد هم که نبیل باهویی مهاجم هلندی بدون نظر او جذب شد. تردیدی نیست که درصورت ادامه درخشش عبدی در تراکتور و دست و پنجه نرم کردن پرسپولیس با کمبود مهاجم، انتقادها از یحیی بیشتر هم خواهد شد؛ مخصوصا که او عبدی را در اختیار یک مدعی قهرمانی قرار داد.

کد خبر 795082
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • بنده خدا IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    6 3
    گل محمدی یک انسان لجباز و در عین حال ترسو است، ما پرسپولیسی ها چه گناهی کردیم که گیر این مو قشنگ افتادیم، البته دلال هم هست
    • کیسه هوچی IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      3 2
      ازشما که استقلالی هستی وخودت روپرسپولیسی جا میزنی خیلی شجاعتره شما آرزو دارید که یکی مثل یحیی داشتید
  • ششتقلال IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    3 2
    یایای لجبازعبدی راکنارگذاشت که براش مهاجم خارجی بخرندیحیافقط آنالیزور اش وکمکاش اوکی هستندخودش هیچ نیست نگاه کنیدوقتی مطهروباقری رفتندبه چه روزی افتاده فقط لج ولجبتزی تمام اینوباید دکش کنندبرانکوبیارند
  • شاهین US ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    1 0
    آقای عبدی نیاز به شوک داشت
  • حسین IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
    1 0
    اصولاً برخی بازیکنان در تیمهای بزرگ نمی توانند بدرخشند ولی در تیمهای متوسط و کوچکتر بخوبی می درخشند