سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۲
۰ نفر

منچستر: نکته‌بینی و وسواس زیاد یک راننده موجب شده‌استتعداد زیادی از قبض‌های جریمه اداره راهنمایی و رانندگی باطل شود.

ماجرا ازآنجاآغازشدکه مردی به دلیل پارک کردن نزدیک ایستگاه اتوبوس جریمه شد، اما پس از بررسی‌های فراوان و مراجعه به کتاب‌ قوانین رانندگی دریافت که برای جریمه شدن حتما باید در محل ویژه ایستگاه اتوبوس، عبارت فقط مخصوص اتوبوس نوشته شود.

به این ترتیب او در این مورد به دادگاه‌شکایت و تاکید کرد که نباید جریمه‌ای شامل حالش شود. قاضی هم با بررسی مدارک، ادعای او را تایید کرد و قبض جریمه 43 دلاری‌اش باطل شد. به دنبال موفقیت این مرد در دادگاه شمار زیادی از رانندگان دیگر که در همین محل جریمه شده بودند موفق شدند جریمه‌هایشان را باطل کنند.

مرگ صوری برای سوءاستفاده

سئول: گسترش بحران اقتصادی به اغلب کشور‌های جهان موجب شده است که برخی به فکر سوءاستفاده از شرکت‌های بیمه برای امرار معاش خود بیفتند. اخیرا یک زوج کره‌ای با فریب دادن چند شرکت بیمه موفق شدند مبلغ کلانی به جیب بزنند. البته آنها سرانجام به دام پلیس افتادند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که همسر این مرد 3 سال پیش ادعا کرده‌بود شوهرش برای ماهیگیری با قایق به دریا رفته و دیگر بازنگشته است. به این ترتیب تحقیقات در زمینه مفقود شدن شوهر او آغاز شد و در نهایت چند شرکت بیمه پذیرفتند 800 هزار دلار به این زن پرداخت کنند.

به این ترتیب این زن با شوهرش که به محلی دور‌افتاده نقل مکان کرده بود، تماس گرفت و آنها تصمیم گرفتند با پول بادآورده زندگی تازه‌ای را شروع کنند. اما همه‌چیز به‌خوبی پیش نرفت و هنگامی که این زوج برای یکی از دوستانشان ماجرا را شرح دادند، او پلیس را در جریان قرار داد و زن و شوهر فریبکار به زندان افتادند.

گروگانگیر بدهکار

مادرید: یک برج‌ساز ورشکسته که به شدت تحت فشار طلبکارانش قرار داشت با گروگان گرفتن کارمند بانکی که در آن حساب داشت، سر و صدای زیادی به راه انداخت. این مرد، کارمند جوان بانک را که در حال خرید بود با تهدید اسلحه سوار خودرو‌ کرد و از او خواست شروع به حرکت کند.

او در بین راه کارمند بانک را تهدید کرد که با بانک تماس بگیرد و از همکارانش بخواهد هزار و 500 دلار به حساب او واریز کنند. همچنین این مرد کارمند بانک را تهدید کرد در صورتی که بانک با تقاضای وام 66 هزار دلاری‌اش موافقت نکند، او را می‌کشد.

در همین حال کارمند بانک به بهانه تماس گرفتن با همکارانش برای واریز پول به آنها اطلاع داد که گروگان گرفته شده و پلیس به تعقیب آنها پرداخت. مرد برج‌ساز پس از دستگیری در دادگاه گفت،  قیمت خانه در اسپانیا پایین آمده و اغلب برج‌ساز‌ها ورشکسته شده‌اند و این درحالی است که بانک‌ها محدودیت‌هایی را در مورد اعطای وام اعمال می‌کنند.

دردسر تهدید دروغین

دنور: مردی که به دروغ ادعا کرده بود در کیف دستی‌اش مقداری مواد منفجره دارد به 4 سال حبس محکوم شد. این مرد 56 ساله پس از اینکه سوار هواپیما شد و هواپیما از روی زمین بلند شد، خود را به کابین خلبان رساند و ادعا کرد می‌تواند هواپیما را منفجر کند.

به این ترتیب خلبان به باند پرواز بازگشت و ماموران امنیتی فرودگاه ضمن دستگیر کردن این مرد، بار دیگر همه مسافران را مورد بازرسی بدنی قرار دادند. جالب اینجاست که نه تنها ماموران، بلکه سگ‌های آموزش داده شده هم نتوانستند مواد منفجره را پیدا کنند و سرانجام این مرد اعتراف کرد که ادعای دروغینی را مطرح کرده است.

البته تحقیقات در مورد سلامت روانی این مرد و اینکه با چه هدفی این ادعا را مطرح کرده است، ادامه دارد. پلیس می‌گوید احتمال اینکه این مرد به بیماری روانی مبتلا باشد بسیار زیاد است.

کد خبر 79596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز