یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

شانگهای: یک فراش مدرسه در چین چند ماه پس‌انداز خود را که معادل 7 هزار یوان (هزار دلار) بود وارد دستگاه خودپرداز کرد تا به حسابش واریز شود. اما وقتی که دستگاه پول مرد را گرفت، کارت او را معتبر تشخیص نداد.

این مرد عصبانی هم که نمی‌خواست فرد دیگری پولش را از دستگاه بگیرد با خانواده‌اش تماس گرفت و از آنها خواست که یک تخت برای او به محل دستگاه ببرند.

او در مقابل دستگاه خودپرداز یک کمپ کوچک درست کرد و تا روزبعدکه بانک باز شد در مقابل دستگاه خودپرداز خوابید تا فرد دیگری پول او را برندارد. این کمپ‌زدن البته برای مرد نتیجه داد و فردای‌آن ‌روز وقتی که کارمندان بانک دستگاه را کنترل کردند هزار دلار پول او را به حسابش واریز کردند.

 جوانی در صدسالگی

رم: یک زن دانشمند ایتالیایی که یک بار برنده جایزه نوبل شده است در جشن تولد صدسالگی‌اش گفت مغزش از زمانی که 20 ساله بوده است بهتر کار می‌کند.

این زن خستگی‌ناپذیر که جشن تولدش را مرکز تحقیقات مغز اروپا برگزار کرده است در این مراسم گفت که مغزش به لطف تجربه‌ای که در یک قرن زندگی‌اش کسب کرده در بهترین حالت قرار دارد و حتی از زمانی که 20 ساله بوده است هم بهتر کار می کند.

وی که در دوران حکومت موسولینی از فعالیت‌های علمی محروم شده بود در آن سال‌ها کارهای علمی‌اش را در آزمایشگاهی که در اتاق خوابش درست کرده بود انجام می‌داد. او در تولد صدسالگی اش به جوانان توصیه کرد که از لحظات سخت زندگی نترسند ؛ چرا که بهترین لحظات زندگی هستند. این زن در سال 1986 به همراه یک دانشمند آمریکایی جایزه نوبل پزشکی را کسب کرده است.

زندگی رؤیایی بچه کانگرو

بلگراد: یک بچه کانگروی کوچک در باغ‌ وحش بلگراد پس از آنکه مادرش را از دست داد در یک محفظه شیشه‌ای زندگی می‌کند. کارمندان این باغ‌وحش دمای این اتاقک شیشه‌ای را
 به دقت زیرنظر دارند و هر دو ساعت یک بار یک شیر مخصوص برای تغذیه به ‌او می‌دهندکه این شیر را اختصاصا از آمریکا و آلمان برای او تهیه کرده‌اند و سفارت استرالیا در بلگراد هم با باغ‌وحش همکاری می‌کند تا امکانات مورد نیاز برای زندگی این حیوان کوچک که تنها چند هفته عمر دارد تهیه شود.

زیست‌شناسان باغ‌وحش هم برای اینکه این حیوان کوچک در داخل اتاق شیشه‌ای دلتنگ نشود نوعی کیسه مخصوص برای او تهیه کرده‌اند که کارمندان باغ‌وحش با کمک آن،  او را به گردش می‌برند.  این حیوان که تیجانا نام دارد باید چند هفته دیگر هم به همین منوال در اتاق شیشه‌ای زندگی کند تا به سنی برسد که  بتواند از خودش مراقبت کند.

دوچرخه‌سواری در هزار متری زمین

اسلو: یک مرد نروژی در اقدامی کاملا عجیب و شگفت با دوچرخه از روی یک طناب که هزار متر بالاتر از یخچال‌های طبیعی بر روی یک تنگه بسته شده بود عبور کرد؛ ولی به این صورت که سرش را  روی زین گذاشته بود و پاهایش در هوا بودند.

این مرد یکی از افرادی است که سال‌ها چنین کارهایی انجام می‌دهد اما اقدام آخر او واقعا در مقایسه با کارهای دیگرش بسیار متفاوت بود. وی گفت قصد دارد بر روی برج دوبی که بلندترین برج دنیاست حرکت تعادلی انجام دهد.

این مرد 29 ساله پس از انجام این اقدام افزود: به سختی می‌تواند میان کارهایی که تا به حال داشته است تفاوت قائل شود اما کاری که اخیرا کرده یکی از بهترین حرکات‌های تعادلی است که تا به حال انجام داده است. او پس از انجام این کار گفت که این حرکت را از یک برنامه کارتونی الهام گرفته است.

کد خبر 79406

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز