سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهیدتهران بزرگ، گفت: اولین یادواره ۳۴۵ جانباز ۷۰ درصد شهید در آبان ماه سال جاری با حضور خانواده های معظم شهدا و مسئولان کشوری برگزار خواهد شد.  

جانباز 70 درصد

همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: بیتا جلالی فراهانی، سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار همشهری با اعلام این خبر گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، جانبازان تابلو و تصویری از دوران ابتلاء بزرگ ملت ایران در دوران دفاع مقدس هستند و حضور آنان در جامعه، در واقع بیان حقایقی تاریخی، معرفتی، سیاسی و بین المللی است. این عزیزان جانبازان، از یک طرف گویای جنایات قدرت‌هایی هستند که از صدام حمایت کردند و از طرف دیگر نشان دهنده عظمت و بزرگواری امام راحل (ره) و انقلابی هستند که توانست چنین انسان‌های والامقامی را تربیت کند و به جبهه ها بفرستد. از این رو برای بزرگداشت این عزیزانی که بعد تحمل سال ها درد و رنج، با پیکر زخمی پر کشیده و به جمع همسنگران شهیدشان پیوستند قرار است برای اولین بار یادواره ای در آبان ماه برگزار کنیم. در حال حاضر ۳۴۵ جانباز ۷۰ درصد شهید در شهر تهران داریم که با برگزاری این یادواره از طرف مردم قدرشناس کشورمان از خانواده های این عزیزان تجلیل خواهیم کرد.

برگزاری یادواره شهدای جانباز بالای 70 درصد

اهتمام بیشتر به خاطره‌نگاری از خانواده های شهدا

فراهانی در ادامه ضمن تشریح مهمترین اقدامات فرهنگی این معاونت، گفت: معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ اقدامات متعددی در زمینه ارائه خدمات به جامعه هدف انجام می‌دهد که مهمترین آن‌ها پروژه خاطره‌نگاری خانواده های معظم شهدا و جانبازان در سال ۱۴۰۲ است. این موضوع توسط ۱۴ تیم دنبال می‌شود که شامل هشت بخش است، موضوعاتی از جمله نشانی (ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدای با پلاک می‌پردازد)، ریحانه (ثبت خاطرات همسران شهدا)، ققنوس (ثبت خاطرات شهدای مدافع حرم)، شور بی پایان (ثبت خاطرات جانبازان بالای ۲۵ درصد و آزادگان)، ستاره ها (ثبت خاطرات مفقودالاثرها و جاویدالاثرها)، روز و روزگاری (ثبت خاطرات خانواده ها در استودیو)   و لبخند خاکریز است که تاکنون ۱۲۰۰ خاطره ثبت وضبط شده است.

برگزاری یادواره شهدای جانباز بالای 70 درصد

نشر کتاب فاخر یاس‌هایی زیر تیغ داس

 سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اشاره به اینکه در بخش تولید کتاب فاخر در سال ۱۴۰۲ نیز اقدام به چاپ کتابی تحت عنوان (یاس‌هایی زیر تیغ داس)، بیان کرد: موضوع این اثر فاخر گزارش سفر به عراق پس از سقوط صدام است. هم چنین تولید سرود از دیگر اقدامات این معاونت است و گروه سرود مشکات سرودی را تحت عنوان (جام وصال) برای جانبازان ۷۰ درصد شهید اجرا کرده و همچنین نماهنگی نیز تحت عنوان انقلابی مانده ایم، توسط گروه عاشقان ولایت تهیه شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ با اشاره به اینکه در حال حاضر وصیت‌نامه شهدای تهران بزرگ طبق حروف الفبا در ده جلد در دست اقدام است، افزود: مقرر شده که تا آخر بهمن ماه، ده جلد اول از این کتاب به چاپ برسد.

جشنواره ایثار و امید در راه است

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در دو بخش حفظ و قرائت قرآن خاطرنشان کرد: این مسابقات در ۱۲ منطقه تهران بزرگ برگزار شد که در مجموع ۷۲ نفر از این شرکت کنندگان به مرحله استانی راه پیدا کردند. همچنین مسابقات هنرهای تجسمی تحت عنوان (جشنواره ایثار و امید) در دستور کار معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ قرار دارد و ۳۴ یادواره شهدا از اول فروردین امسال تاکنون در تهران برگزار و از خانواده معظم شاهد و ایثارگر نیز تجلیل به عمل آمده است.

کد خبر 796563

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha