مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی (شستا) با تاکید بر اهمیت شفافیت عملکردی مجموعه اقتصادی تامین‌اجتماعی، گفت: همسو با مردمی‌سازی اقتصاد در شستا و با هدف ارتقای شفافیت، ۲۰ شرکت دیگر این شرکت به‌زودی وارد بورس خواهند شد.

شستا

به‌ گزارش همشهری آنلاین، از سازمان تامین‌اجتماعی، «ابراهیم بازیان» گفت: شستا سال گذشته ۳۴ هزار میلیارد تومان سود داشته است که کمتر از یک ماه منابع سازمان را تأمین می‌کند و در واقع اکنون فقط حدود ۶ درصد از منابع سازمان تأمین‌اجتماعی که صرف ارائه خدمات و اجرای تعهدات این سازمان می‌شود، توسط شستا تامین می‌شود که این سهم باید ارتقاء یابد و در گام نخست باید تا سال ۱۴۰۶ به سهم ۱۰ درصدی و در افق سال ۱۴۱۴ به سه برابر میزان فعلی برسد تا تامین‌اجتماعی بتواند در منابع خود به سودآوری شستا اتکای موثر داشته باشد.

بازیان ادامه‌داد: برای تحقق این هدف باید به سرعت به‌سوی اصلاح و تحول در شستا پیش برویم و سند تحول با ۱۲ گام تحولی با همین هدف در شستا طراحی شده است. ستون فقرات اجرای راهبردهای تحولی در شستا، تحلیل و تعدیل پرتفوی این شرکت است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه شفافیت رهیافتی برای مدیریت حواشی است، گفت: همه شرکت‌های شستا باید در بازار سرمایه وارد شوند. همسو با مردمی‌سازی اقتصاد در شستا و با هدف ارتقای شفافیت، ۲۰ شرکت را در آینده نزدیک وارد بورس خواهیم کرد. برای هر شرکت شستا، برنامه تحولی مشخصی طراحی شده است و اصلاح سبد سرمایه‌گذاری در ۹ هلدینگ شستا در حال انجام است.

کد خبر 801675

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    14 1
    همون شفافیت های قبلی که 60 درصد ضرر رو دست سهامداران گذاشتند برای سهامدارانش و بورس کافیه !
  • ییلان IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    11 2
    وای بر بازیگران وحقوقی شستا که سرمایه مردم رانابودکردند الان هم از سودآوری شستا حرف میزنند
  • اران IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    10 3
    شرم کنید حداقل ... ... ... ... و سکوت کنید
  • مهدی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    8 0
    ... ... ... ... حالا دیگه چه برنامه دارید؟
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    6 0
    هروقت از بورس حرف می زنین شفافسازی می کنین حمایت می کنین شش ماه منفی با تشکر از حمایت شما
  • قربانعلی مزروعی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    7 1
    درود بر سهامداران مظلوم بورس و خصوصا سهامداران بدبخت شستا..اگه ما بجای شستا تاپیکو که یکی از سهامداران اصلی حقوقی شستا است..را خریده بودیم..ده برابر شستا سود نقدی گرفته بودیم..حداقل سودهایی که از تاپیکو گرفتید را بین سهامداران تقسیم می کردید بهتر از این سود نقدی دستوری ومسخره بود..
  • زارع IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    1 0
    درود بر کاربران عزیز دوستان به گوش باشید میخواهند شرکتهای ور شکسته که زیرمجموع شستا هستن رو بیاران توی بورس با بالاترین قیمت بدن دست مردم ی 20 درصد برای اینکه بتونن خوی قالب کنن میبرن بالا اون وقت که سهام رو انداخت رهاش میکنن به حال خودش تا به قیمت واقعی برسه تا راه خودشو بره در کل برای کسری بودجه میخوان این کلک رو به مردم بزنن
  • ایران IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    1 0
    بورس دستوری نابودگر سرمایه های خرد هست فقط... من یکی دیگه بورس نمیام بسه هرچی باختم
  • فوزیه صفائی IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    1 0
    ای خدا مارااز دست چپاوگران اختلاس گران دزدان کلاهبرداران ودروعگویان ومافیاها نجات بده. ۶مین یارب العالمین تاکی خدا هلاک شدیم