چه چیزی لذت بخش‌تر از اینکه سوز تازه از راه رسیده پاییزی را با غرق شدن در دنیای شیرین داستان‌ها کنار بزنیم؟

كتاب پاييز

همشهری-نیلوفر ذوالفقاری: جادوی کتاب‌ها می‌تواند از شب‌های بلند و احتمالا دلگیر پاییزی، خاطره سفرهای خیالی به دنیای داستان‌ها را بر جا بگذارد. پاییز فصل خوبی است برای اینکه به این فهرست از کتاب‌ها سر بزنید.

بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم

نویسنده: نادر ابراهیمی

ناشر: روزبهان

تعداد صفحه: ۹۹

خلاصه کتاب: ماجرا در گیلان پاییزی می‌گذرد و از زبان پسر یک کشاورز روایت می‌شود؛ پسری که به عشق هلیا، دختر خان، دل بسته و مخالفت خانواده‌ها و موانع مختلف، سودای این عشق را از سرش بیرون نمی‌برد. شیرینی داستان شبیه به دلتنگی‌های پاییز، پر از حس‌های متناقض است و خواندن این کتاب می‌تواند به خاطره ماندگار پاییز امسالتان تبدیل شود. کتاب، روایتی نامنظم و خط داستانی پیچیده دارد، اما داستان یک عشق ممنوعه را به شیرینی روایت می‌کند.

جادوی داستان در عصر پاییز| برگ به برگ با کتاب ها در پاییز

پاییز، فصل آخر سال است

نویسنده: نسیم مرعشی

ناشر: چشمه

تعداد صفحه: ۱۸۹

خلاصه کتاب: نویسنده با انتخاب این نام، حال و هوای پاییز را به داستانش گره زده است. کتاب شامل ۲ بخش است و هر فصل آن در ۳ قسمت، از زبان ۳ شخصیت اصلی روایت می‌شود. روایت زنانه و لحن قصه‌گو، از ویژگی‌های پررنگ این کتاب است. خوانندگان کتاب معتقدند داستان روایتی باورپذیر دارد و شبیه به زندگی واقعی است. دنبال کردن ماجراها و پیدا کردن شباهت‌هایی که احتمالا هر کدام از ما به شخصیت‌های داستان داریم، از جذابیت‌های کتاب است.

جادوی داستان در عصر پاییز| برگ به برگ با کتاب ها در پاییز

مرگ در پاییز

نویسنده: اکبر رادی

ناشر: قطره

تعداد صفحه: ۱۰۴

خلاصه کتاب: ماجراهای کتاب مثل بسیاری دیگر از آثار رادی در شمال کشور رخ می‌دهد و همین کافی است که به طبیعت هزاررنگ 

پاییز در جنگل‌های شمالی و ساحل دریای خزر سفر کنیم. کتاب در ۳ پرده نوشته شده و روایتی روان و عمیق دارد. وقتی نویسنده‌ای نمایشنامه‌نویس باشد، یعنی باید انتظار داشته باشیم که روایتش پر از تصاویر ملموس و قاب‌های دیدنی باشد که با قلم توصیف‌گر، پیش چشم مخاطبانش می‌سازد.

جادوی داستان در عصر پاییز| برگ به برگ با کتاب ها در پاییز

 باغ بی‌برگی

نویسنده: مرتضی کاخی

ناشر: زمستان

تعداد صفحه: ۸۶۹

خلاصه کتاب: نه فقط عنوان شعری از شاعر ماندگار، مهدی اخوان ‌ثالث، بلکه نام یادنامه‌ای به قلم مرتضی کاخی است. در این یادنامه، دوستان شاعر و فعالان ادبی درباره او نوشته‌ و اشعاری درباره‌اش سروده‌اند. کتاب از بخش‌های متنوعی تشکیل شده و یکی از جالب‌ترین بخش‌های آن، عکس‌هایی است که از دوره‌های مختلف زندگی شاعر جمع‌آوری شده است. افرادی چون احمد شاملو، امیرهوشنگ ابتهاج، سیمین بهبهانی، منوچهر آتشی، حسین منزوی و نادر ابراهیمی در این کتاب از اخوان‌ ثالث گفته‌اند.

جادوی داستان در عصر پاییز| برگ به برگ با کتاب ها در پاییز

کد خبر 802002
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha