جمعه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۷
۰ نفر

مرتضی طلایی یکی از کارکردهای مهم و نقاط مثبت شورای سوم شهر تهران را توجه به مقوله محیط‌زیست و اقدامات شهرداری در این حوزه دانست و گفت:

 از مهم‌ترین دلایل این رویکرد نگاه و نقطه نظر کارشناسی اعضای این شورا در حوزه محیط‌زیست است. مرتضی طلایی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به فقدان مدیریت واحد شهری گفت: سهم شورای شهر در بهبود وضعیت محیط‌زیست تهران [مفاهیم: جا پای بوم‌شناختی چیست؟] در صورتی نمود پیدا می‌کند و می‌توان آلاینده‌های شهر تهران را کنترل کرد که از آن طرف ماشین‌هایی با تولید آلاینده‌های زیاد نداشته باشیم اما در این زمینه‌ها تعریف مشخصی در مدیریت کشور وجود ندارد.

عضو شورای شهر پایتخت با اشاره به توسعه فضای سبز، توسعه حمل‌ونقل عمومی، توسعه مترو، دره‌ها و پاکسازی و نوسازی و بازسازی مناطق حاشیه‌ای شهر تهران، نظافت و بهداشت شهر گفت: همه این اقدامات تلاشی در راستای بهبود وضعیت محیط‌زیست تهران است.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران افزود: محیط‌زیست مسئله‌ای نیست که در فعالیت‌ها و مسئله توسعه‌ای در کشور و شهر تهران به آن توجه نشود و این مسئله باید در راس برنامه‌ها قرار گیرد ولی باید پیش از آن به فرهنگ به‌عنوان موضوعی اساسی توجه کرد.

طلایی فرهنگ را بحثی جزئی و بخشی ندانست و گفت: یکی از راه‌های برون رفت اجتماع ما از بن‌بست‌های مدیریتی و بسیاری از گرفتاری‌ها نگاه فرهنگی و اجتماعی به مقوله‌های مدیریتی و اجرایی از سوی مدیران است و به اعتقاد من هر مدیری از راس تا ذیل باید چنین نگرشی به مسائل داشته باشند.

نماینده شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه محیط‌زیست مسئله‌ای جدای از ساختار مدیریتی نیست، تاکید کرد: محیط‌زیست جزء لاینفک زندگی بشر است و در تمام شئون زندگی باید رعایت شود.

اما وقتی بحث توسعه شهری وسط می‌آید باید به این مسئله به‌طور جدی نگاه شود، چرا که در کشور ما هیچگاه پیش نیاز توسعه در نظر گرفته نشده و فراهم نشده است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران توسعه موفق را توسعه‌ای مبتنی بر تعادل با ساختارهایی مثل محیط‌زیست ارزیابی کرد و افزود: نباید محیط‌زیست را با رویکردی غیرتخصصی نگاه کرد؛ چراکه وقتی حتی یک پل ساخته می‌شود باید معاون عمرانی شهرداری بداند که با چه استانداردی می‌تواند تاثیر مخرب زیست‌محیطی کمتری برای شهر و شهروندان داشته باشد.

طلایی با اشاره به دغدغه‌های شهردار تهران برای رعایت مسائل زیست‌محیطی گفت: یکی از افتخارات شورای شهر تهران این است که شهرداری دارد که نگاهی ویژه به مقوله‌های زیست‌محیطی دارد و خوشحالیم که شهردار تهران در موضع خود باقی می‌ماند و یقین داریم تهران تا 4 سال آینده پایتختی شایسته نظام و مردمش خواهد شد.

کد خبر 80263

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز