شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۳۱
۰ نفر

پنسیلوانیا: جای شکی وجود ندارد که پاستیل یکی از هله‌هوله‌های محبوب کودکان است.

اما حیرت‌انگیز به نظر می‌رسد که یک مرد میانسال برای به‌دست آوردن پاستیل دست به سرقت بزند. این سارق در فرصتی که اعضای یک خانه مجلل به سفر رفته بودند، وارد خانه آنها شد.

اما در حالی این خانه را ترک کرد که فقط چند عدد پاستیل میوه‌ای در دست داشت، این در حالی بود که وسایل بسیار گران‌قیمت و عتیقه‌ای در این خانه وجود داشت. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد که او متوجه وجود مقدار زیادی طلا و جواهر در کمد یکی از اتاق‌ها شده اما حتی آنها را لمس نکرده است.

در حال حاضر وی در بازداشت پلیس به‌سر می‌برد و تحقیقات برای درک انگیزه واقعی او از این سرقت ادامه دارد.

جراحی برای افزایش قد

سیدنی: یک سیاستمدار استرالیایی برای اینکه بتواند قدش را بلند کند، زیر تیغ جراحی رفت. این زن 31 ساله که یکی از نمایندگان دولت است همواره به‌خاطر کوتاهی قدش مورد تمسخر دیگران بود و این روند موجب شده بود که اعتماد به نفسش را از دست بدهد.

سرانجام او تصمیم گرفت به جراحان اعتماد کند و پاهایش را برای بلند‌تر شدن به دست آنها بسپارد. گفتنی است جراحان پاهای او را از چندین نقطه شکسته و بین استخوان‌ها، حلقه‌های سیمی قرار داده‌اند تا قد او از 154 سانتی‌متر به 162سانتی‌متر برسد.

گفتنی است او دست‌کم به یک سال استراحت نیاز دارد تا بار دیگر بتواند مانند قبل روی پاهای خود راه برود. این سیاستمدار جوان معتقد است بلند قد‌تر شدن ارزش تحمل چنین جراحی‌های طاقت‌فرسا و زجرآوری را داشته است .

برخی کارشناسان بر این باورند که کوتاه‌قدی این خانم سیاستمدار در عرصه سیاست یک وجه منفی برای او محسوب می‌شده است.

جریمه چاقی

مادرید: در حالی که چاقی روز به روز در جهان فراگیرتر می‌شود، مشکلات مربوط به آن برای سایر بخش‌های جامعه نیز موجب می‌شود که اقداماتی در جهت مبارزه با چاقی صورت گیرد. به عنوان مثال، فروش 2 صندلی هواپیما به افراد چاق یکی از این اقدامات است.

از سوی دیگر برخی شرکت‌های هوایی هم قصد دارند از مسافران چاق خود مالیات بیشتری بگیرند. با این حال، یکی از این شرکت‌های هوایی اعلام کرده است فقط زمانی این قانون را به اجرا در می‌آورد که مشخص شود چاقی بیش از حد برخی مسافرانش می تواند موجب تاخیر پرواز شود.

به گفته مدیر این شرکت، روند بازرسی مسافران چاق بیشتر طول می‌کشد و آنها برای جا‌به‌جا کردن چمدان‌هایشان به زمان بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود در صورت مشخص شدن نتیجه بررسی‌ها، از مسافران چاق مالیات بیشتری اخذ شود. با این حال برخی کارشناسان این طرح را خلاف قانون ارزیابی می‌کنند.

وضع حمل  اینترنتی

لندن: مردی با کمک اینترنت توانست به همسرش در به دنیا آوردن کودک کمک کند. این زن 3 هفته زود‌تر از موعد مقرر دچار درد زایمان شد و از آنجایی که خانه آنها در یک دهکده دورافتاده بود، امکان انتقال او به بیمارستان وجود نداشت.

به همین دلیل این مرد که بسیار هیجان زده شده بود اطلاعات مورد نیاز برای زایمان را از طریق یک جست‌وجوی اینترنتی پیدا کرد و به کمک دیگر فرزندانش، نوزاد را به دنیا آورد.

البته پس از انجام زایمان آمبولانس سر رسید و مادر و نوزاد را برای مراقبت‌های بیشتر به بیمارستان انتقال داد. به گفته پزشکان، این یکی از معدود مواردی است که در آن شخصی توانسته فقط با خواندن برخی اطلاعات، نوزاد را به دنیا آورد.

شوهر این زن هم به خبرنگاران گفت که در تمام مدت فقط به حفظ جان همسر و فرزندش فکر می‌کرده و همین احساس مسئولیت موجب شده که از عهده این کار دشوار برآید.

کد خبر 80400

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز