تصویر ذهنی ما آدم‌های نسل جدید از تهران قدیم، خلاصه می‌شود در تصاویر و فیلم‌هایی که از پایتخت در سال‌های گذشته تهیه شده و ما امروز آنها را می‌بینیم.

نمایشگاه عکس نوشت تهران قدیم

همشهری آنلاین: تصویر ذهنی ما آدم‌های نسل جدید از تهران قدیم، خلاصه می‌شود در تصاویر و فیلم‌هایی که از پایتخت در سال‌های گذشته تهیه شده و ما امروز آنها را می‌بینیم. تصاویری از خانه‌های یک‌طبقه و آجری، خیابان‌های خلوت و باریک، بناهای تاریخی و... که همگی شهری را به ما نشان می‌دهد که حالا تغییرات گسترده و زیادی کرده است.

هرچند وقت یک‌بار نمایشگاهی از تهران قدیم یا بهتر بگوییم «طهران قدیم» به نمایش گذاشته می‌شود تا فراموش نکنیم که روزگاری این شهر دودگرفته شلوغ، شکل و شمایل دیگری داشته است. امروز هم نمایشگاه «عکس‌نوشت تهران قدیم» در پلازای میدان ولیعصر افتتاح شده تا تصاویری از «اولین‌های تهران» را برای شهروندان به نمایش بگذارد؛ از تصویر نخستین پمپ بنزین پایتخت و نخستین مدرسه مدرن تهران و نخستین مریض‌خانه تهران بگیر تا تصاویری از نخستین دانشجویان پزشکی، مسجد هزارساله و وقتی تهرانی‌ها از بشکه آب می‌خوردند.

بیشتر بخوانید:

برگزارکننده این نمایشگاه که تا ۱۶آبان از ساعت ۱۰ تا ۱۷ برقرار است، مؤسسه همشهری بوده و ستاد گردشگری شهر تهران و متروی تهران نیز در برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشته‌اند. اگر گذرتان به حوالی میدان ولیعصر افتاد، سری به نمایشگاه عکس‌نوشت تهران قدیم بزنید که خالی از لطف نیست.

کد خبر 804785

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha