روز گذشته با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور در نمایشگاه نانو از ۱۱نانومحصول جدید رونمایی شد.

نمایشگاه نانو 1402

به گزارش همشهری آنلاین، این محصولات که تولید ۷شرکت فناور و دانش بنیان حوزه نانوست در صنایع مختلف کاربرد دارند و تعدادی از آنها در حوزه درمان و پزشکی کاربرد دارند.

تولید این ۱۱محصول، علاوه بر کمک به مردم و صنایع مختلف، به شکل قابل‌توجهی می‌تواند منجر به صرفه‌جویی ارزی شود.

رونمایی از ۱۱ نانومحصول جدید در چهاردهمین نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۲

یکی از این محصولات «آنزیم بروملین نانو انکپسوله» نام دارد. بروملین ترکیبی از آنزیم‌های موجود در آناناس است که قابلیت هضم پروتئین را دارد.

بیشتر بخوانید:

در میان مردم بارها شنیده شده که آناناس برای ترمیم زخم و جراحت مفید است و به درمان سوء‌هاضمه و کاهش التهاب کمک می‌کند. اکنون آلمان آنزیم بروملین را برای درمان تورم و التهاب پس از جراحی به‌ویژه جراحی سینوس، تأیید کرده است.

محصول دیگر با نام «کمپرسور فرایندی گاز» به وسیله یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه نانو تولید شده است. این کمپرسورها که در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی کاربرد دارند، می‌توانند محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر از گاز طبیعی تولید کنند که ارزآوری بسیار بالایی به همراه دارند. با این حال، به‌علت فناوری خاص این کمپرسورها، تولید آن در لبه تکنولوژی قرار دارد. حالا کشور ما توانسته به این فناوری دست یابد و آنها را تولید کند. آنطور که گفته می‌شود این نوع کمپرسورها در فرایند ازدیاد برداشت از میدان پارس‌جنوبی هم کاربرد دارند.

فناوری طراحی و تولید گیربکس با سرعت بالا، طراحی و ساخت سیستم مانیتورینگ و کنترل، پوشش‌های ویژه ضدخوردگی و ضدسایش نانو از دستاوردهای این طرح به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

همچنین محصولات دیگری در این نمایشگاه رونمایی شد که «رویال ژلی نانو انکپسوله» ازجمله آنها به‌شمار می‌رود. این محصول می‌تواند به رشد و نمو و طول عمر ملکه زنبور عسل کمک کند.

رونمایی از ۱۱ نانومحصول جدید در چهاردهمین نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۲

شربت بنیزوم برای جلوگیری و بهبود پوکی استخوان و تقویت عضلات و دندان، دپوستیوا به شکل تزریقی برای کاهش درد در استئوآرتریت زانو، شربت ویتامین دی لیپوزومال، شربت هموزوم که حاوی سوکرولیپوزوم‌های آهن و ویتامین ب١٢ و فولیک اسید است، شربت ایمونوزوم که حاوی سوکرو لیپوزوم‌های زینک سیترات و ویتامین ث است، بخش دیگری از نانومحصول‌های جدید رونمایی شده در نمایشگاه چهاردهم ایران‌نانوست.

کد خبر 805141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha