کارآفرینان کسب و کارهای کوچک با رعایت اصول راهبری شغلی می‌توانند به کسب و کار خود رونق دهند.

روستا

به گزارش همشهری آنلاین، یک فعال اجتماعی و مدرس راهبری شغلی ساکن خوزستان با اعلام این مطلب به همشهری می‌گوید: «ما همه افراد به ویژه زنان را تشویق می‌کنیم که از راه فعالیت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات خانگی با فعالیت های خانه محور در شهر و روستا بتوانند کارآمد و تاجر باشند.»
«پونه پیل‌رام» می‌افزاید: «راهبری شغلی، کمک می‌کند تا کسب و کارهای کوچک به سمت اشتغال پایدار برود. مثل راه‌اندازی بومگردی عشایر در روستا یا ایجاد زنجیره تولید مواد غذایی خانگی برای زنان سرپرست خانوار.»
او در توضیح بیشتر می‌گوید: «یکی از نمونه‌های راهبری شغلی در راه‌اندازی بومگردی عشایر به عنوان نخستین بومگردی عشایر در کشور است که چندی است در دشت سوسن خوزستان دایر شده‌است. در دنیا بومگردی عشایر نداریم و این یک کار نوین است. روستایی که الان به همت بومگردی احیا شده، 200 سال پیش راه کوچ عشایر بود تا 30 سال پیش که از سکنه خالی شد. حالا روستاییان با تمام توان و همت سعی دارند میراث بومی و سنتی خود را به دوباره احیا کنند.» پیل‌رام ادامه می‌دهد: «پیشنهاد دادیم که غرفه‌ای برای فروش محصولات ارگانیک روستا مثل عسل و دیگر محصولات راه‌اندازی شود که خوب هم استقبال شد. طرح جدیدی برای پرورش اسب هم در روستا دارند که امیدواریم به زودی اجرا شود.» به گفته وی راهبری شغلی توجه ویژه‌ای به خرید تضمینی محصولات و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

بیشتر بخوانید:

«ساتیاری» چطور یک روستای گردشگری شد؟ | پذیرایی از گردشگران در کوه

کد خبر 805407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خوزستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha