شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
۰ نفر

چند خبر خوش و چند روایت از خرده‌مهربانی‌هایی که این روزها در گوشه‌وکنار کشورمان می‌بینیم و می‌توانند از یک روز بد، یک روز خوب بسازند.

خوش خبر

خداحافظی با پوکی استخوان
پوکی استخوان یکی از مشکلات بسیار شایع در ایران است، طوری‌که طبق آمار، ۴۲درصد از مردم دچار پوکی استخوان هستند. از هر ۲ خانم یک نفر و از هر ۵ آقا ۲ نفر از این مشکل رنج می‌برند و همین مسئله نیز کیفیت زندگی آنها را کاهش می‌دهد. خبر خوبی نیست و به همین دلیل هم وقتی می‌شنویم متخصصان توانمند یک شرکت دانش‌بنیان توانسته‌اند بعد از ۱۵سال تحقیق و تلاش، «هیدروکسی آپاتیت» ماده اولیه یک مکمل دارویی برای پیشگیری و حتی درمان پوکی استخوان را تولید کنند، حسابی خوشحال می‌شویم. بله، درست متوجه شدید؛ مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در مورد مزایای این دارو گفته است: «هیدروکسی آپاتیت دارای arc ماده اولیه دارویی و همچنین ماده اولیه مکمل خوراکی از سازمان غذا و دارو بوده و به تولید انبوه نیز رسیده است. از مزایای این دارو می‌توان به مواردی همچون تامین همزمان منیزیم، کلسیم و فسفات برای استخوان‌سازی و افزایش دانسیته استخوانی، کمک به استحکام‌بخشی مؤثر استخوان و دندان‌ها به‌ویژه در کودکان و نوجوانان، پیشگیری و تسریع درمان پوکی استخوان، جذب ۱۰۰درصدی و عدم‌رسوب در کلیه به‌ویژه در افرادی که مشکل رسوب کلسیم در کلیه دارند، هضم راحت در زمان کوتاه ۲ تا ۳‌دقیقه و جذب ۳۰دقیقه‌ای اشاره کرد.»

بیشتر بخوانید:

خودکفایی و صادرات موفق
مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی کالاهای کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفته: «در ۶ماهه اول امسال ۳میلیون‌و۵۱۰هزار تن محصولات کشاورزی صادر شده و از این طریق ۱۲۱هزار میلیارد تومان ارز وارد کشور شده است.» وقتی حرف از صادرات به میان می‌آید، در نگاه اول، موضوع ارزآوری آن خودنمایی می‌کند که قطعا می‌تواند نقش مهمی در بهبود اوضاع اقتصادی کشور و معیشت مردم داشته باشد اما با این حال، همه‌چیز به ارزآوری ختم نمی‌شود و درحقیقت، صادرات محصولات مختلف، نشان از خودکفایی و توانمندی ایران در زمینه تولید و اشتغال‌زایی شمار بیشتری از مردم دارد که همه اینها می‌تواند دستاوردهای یک صادرات موفق باشد. خوشبختانه کشور ما در تولید بسیاری از محصولات و کالاها، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و این نیز مایه خوشحالی است. البته امیدواریم که با مدیریت صحیح متولیان امر، صادرات به شکل معکوس عمل نکرده و به‌سبب کمبود یا گرانی جنس صادرشده، مردم را در تامین مایحتاجشان به سختی نیندازد و همچنین بتواند علاوه بر سودی که به جیب صادرکننده‌ها روانه می‌کند، به شکل محسوس نیز در بهبود معیشت مردم تأثیرگذار باشد.

کد خبر 806381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha