دوشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
۰ نفر

شامگاه جمعه گذشته سیل و طغیان رودخانه در برخی از نقاط استان مازندران منجر به مرگ دو نفر شد و اکنون سازمان هواشناسی اعلام کرده است که شرایط جوی این استان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه(۲۹ و ۳۰ آبان) بار دیگر ناپایدار می‌شود.

سيل

به گزارش همشهری آنلاین، به گفته مدیرکل مدیریت بحران مازندران، میزان بارش‌ شامگاه جمعه در استان مازندران به قدری بود که رودخانه بابلرود دبی آب ۱۹۰ متر مکعب بر ثانیه را شاهد بودیم. حسینعلی محمدی به همشهری گفت: «همچنین رودخانه حاجی ماهرود که طغیان کرده بود، دبی آب ۵۳ متر مکعب بر ثانیه بود.»

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با انتقاد از برخی بی‌توجهی ها نسبت به هشدارهای سازمان هواشناسی عنوان کرد:‌ «در شرایطی که هشدار سطح نارنجی صادر شده بود، مردم برای تفریح به دریاچه سد الیمالات رفته بودند. واقعیت این است هشدار می‌دهیم و اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد، اما برخی از مردم به این هشدارها توجه نمی‌کنند. همین بی‌توجهی سبب شد که ۲ نفر از عزیزان ما در سیل اخیر جان خود را از دست بدهند.»

او ادامه داد: «تجاوز به حریم رودخانه، آن هم در شرایطی که رعد و برق، رگبار و بارش شدید باران را شاهد هستیم، کار مناسبی نیست. در واقع طغیان رودخانه شوخی‌بردار نیست و هر چقدر از حریم رودخانه فاصله بگیرید، بهتر است. انتظار اولیه ما این است که در روزهای شرایط جوی نامناسب مردم از حضور در بستر رودخانه پرهیز کنند.»

محمدی اضافه کرد: «هشدار سطح نارنجی برای شامگاه دوشنبه (۲۹ آبان) در بخش‌هایی از استان و به ویژه مرکز و شرق استان صادر شده است. همچنین هشدار سطح نارنجی برای روز سه‌شنبه نیز صادر شده تا مردم و مسافران نسبت به این هشدارها هوشیار باشند.»

کد خبر 808816
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مازندران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha