همشهری آنلاین: دکترعباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد:

 پس از دریافت کامل اسامی داوطلبانی که تا پایان وقت اداری امروز- 19 اردیبهشت ماه - ثبت نام کردند، زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان فردا آغاز می‌شود.

دکترعباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو ایسنا، اظهار کرد: پس از دریافت کامل اسامی داوطلبانی که تا پایان وقت اداری امروز- 19 اردیبهشت ماه - ثبت نام کردند، زمان رسیدگی به صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان از فردا، 20 اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

وی با بیان این‌که طبق قانون، شورای نگهبان فرصت پنج روزه از 20 تا 24 اردیبهشت ماه برای اظهارنظر دارد، تصریح کرد: البته طبق قانون چنانچه لازم باشد شورای نگهبان می‌تواند پنج روز دیگر این فرصت را تمدید کند که از 25 اردیبهشت ماه شروع و تا پایان 29 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و در نهایت انتشار اسامی قطعی نامزدان توسط وزارت کشور در تاریخ های 30 و 31 اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در پاسخ به این سوال که در صورت اعتراض به بررسی صلاحیت‌ها، آیا در فرصت مجدد شورا برای بررسی صلاحیت‌ها از 24 تا 29 اردیبهشت ماه اعتراض مورد رسیدگی قرار می گیرد؟ اظهار کرد: طبعا همین‌طور است؛ البته قانون تصریح نکرده به اینکه فرصتی را جداگانه برای رسیدگی به شکایت‌ها در نظر بگیرد.

وی ادامه داد: قطعا دراین تاریخ اگر کسی اعتراض داشته باشد می‌تواند اعتراض خود را اعلام کند و در پنج روز دوم، اگر شورای نگهبان مهلت را تمدید کرد مورد رسیدگی قرار می گیرد.

کدخدایی با بیان این‌که استراتژی شورای نگهبان درباره‌ همه انتخابات از جمله مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و ریاست جمهوری - که این بار در انتخابات سراسری ریاست جمهوری هستیم - حضور همگانی و مشارکت حداکثری است، اظهار امیدواری کرد که فضای انتخابات به گونه‌ای رقم بخورد و شورا نیز در این راستا حرکت خواهد کرد که شاهد مشارکت حداکثری مردم مانند همیشه باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان دررابطه با انتخابات میان دوره‌ خبرگان رهبری با بیان این‌که فرصت بررسی صلاحیت‌ها به مدت 30 روز از 23 فروردین ماه تا 21 اردیبهشت ماه است، گفت: اسامی را پایان وقت اداری روز 21 اردیبهشت ماه به وزارت کشور ارسال می کنیم.

وی با اشاره به این‌ که مراتب بررسی صلاحیت‌ها طی دو روز از سوی فرمانداری‌ها و وزارت کشور به افراد اعلام می شود، اظهار کرد: قانون فرصت سه روزه‌ای را برای ما در دریافت شکایت داوطلبانی که صلاحیت شان مورد تایید قرار نگرفته، در نظر گرفته است که از روزهای 24 تا 26 اردیبهشت است و در نهایت فرصت ده روزه از 27 اردیبهشت ماه تا 5 خرداد ماه برای بررسی شکایت‌هاست که در نهایت اسامی در روز 6 خرداد ماه به وزارت کشور اعلام خواهد شد.

کد خبر 80936

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز