شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۶
۰ نفر

کانزاس سیتی: حواس‌پرتی یک سارق موجب شد پلیس برای شناسایی او حتی زحمت انگشت‌نگاری هم به خود ندهد.

این سارق جوان در ساعات اولیه صبح وارد بانک شد. او کارمند بانک را با اسلحه تهدید کرد تا همه موجودی صندوق را در ساک دستی‌اش بریزد. هرچند این سارق دست پر از بانک خارج شد اما کیف پولش را روی پیشخوان بانک جا گذاشت.

به این ترتیب ماموران پلیس در کیف جا مانده او مدارک شناسایی‌اش را پیدا کرده و کمتر از 24 ساعت بعد او را دستگیر کردند. این مرد که به هیچ وجه گمان نمی‌کرد به زودی دستگیر خواهد شد، مستقیما از بانک به خانه‌اش رفت و در حال برنامه‌ریزی برای خارج شدن از کشور بود که ماموران زنگ خانه‌اش را به صدا درآوردند.

زندگی با جسد

میامی: زنی که با هدف استفاده از حقوق بازنشستگی مادرش، 6 سال با جسد او زندگی کرده بود به دام پلیس افتاد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این زن میانسال در طول این مدت جسد مادرش را در اتاق خواب نگهداری می‌کرده است.

گفتنی است این زن توانسته در مجموع 200 هزار دلار از حقوق مادرش سوء‌ ‌استفاده کند. ماموران پلیس که به ‌طور اتفاقی وارد خانه این زن شده بودند پس از کشف جسد، آن را به قبرستان منتقل کردند.

البته این زن اتهام نگهداری از جسد به منظور استفاده از مزایای بازنشستگی را نپذیرفت و تاکید کرد چون توانایی پرداخت هزینه‌های دفن مادرش را نداشته از به خاک سپردن وی خودداری کرده است.

او در مورد چگونگی مرگ مادرش به پلیس گفت که بر اثر کهولت سن و به طور طبیعی از دنیا رفته است. این درحالی است که تحقیقات نیز مرگ طبیعی این پیرزن را تایید کرده و فرضیه به قتل رسیدنش مطرح نیست.

مبارزه با تبلیغ هله‌هوله

آمستردام: تحقیقات نشان می‌دهد در حالی که چاقی روز به روز انسان‌های بیشتری را مبتلا می‌کند، بیش از دو سوم تبلیغات تلویزیونی در ارتباط با خوراکی‌ها به هله‌هوله‌ها اختصاص دارد.

به عنوان مثال در ایالات متحده 90 درصد تبلیغات مواد غذایی شامل هله‌هوله‌هاست و این میزان در انگلیس و استرالیا به 50 درصد می‌رسد. کارشناسان هشدار داده‌اند که پیامد حجم وسیع این تبلیغات به خصوص برای کودکان بسیار جدی است و این تبلیغات مهم‌ترین عامل تشویق کودکان برای استفاده از هله‌هوله‌هاست.

به همین منظور کارشناسان قصد دارند به‌طور جدی با تبلیغ هله‌هوله در تلویزیون مقابله کنند. نکته قابل توجه این است که دست کم 177 میلیون کودک و نوجوان زیر 18 سال در سراسر جهان به اضافه‌وزن دچارند.

این درحالی است که با توجه به درآمدزایی این صنعت، تولید‌کنندگان قصد ندارند به هیچ وجه از تبلیغات تلویزیونی دست بکشند.

نامگذاری عجیب و غریب

استکهلم: یک پدر و مادر جوان که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند این روز ها مدام  در راه دادگاه هستند تا بتوانند همان نامی را که دوست دارند روی فرزندشان بگذارند. این زوج جوان علاقه‌مندند نام فرزندشان را «کیو» بگذارند.

این در حالی است که این نام یا در واقع حرف انگلیسی هیچ معنی خاصی ندارد. دادگاه می‌گوید طبق قانون نام یک فرد نمی‌تواند تنها شامل یک حرف باشد و به همین دلیل چنین نامی برای فرزند آنها ثبت نخواهد شد.

اما والدین این کودک اصرار عجیبی دارند که حتما همین نام را برای فرزندشان ثبت کنند. هرچند دادگاه با درخواستشان موافقت نکرده است اما آنها یک وکیل ماهر استخدام کرده‌اند تا حرفشان را به کرسی بنشانند و بتوانند فرزندشان را با همین نام صدا بزنند.

گفتنی است، آنها با این پیشنهاد که فرزندشان را با همین نام صدا بزنند اما نام دیگری را برایش ثبت کنند، موافقت نکرده‌اند.

کد خبر 80959

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز