دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۶
۰ نفر

پکن: بسیاری از چینی‌ها از اینکه به والدینشان اظهار محبت کنند، خجالت می‌کشند

روزنامه‌ها گزارش دادند که نتیجه نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که 74 درصد چینی‌ها تاریخ تولد والدین‌شان را به یاد دارند اما فقط 25 درصد آنها در این روز به والدین خود ابراز علاقه می‌کنند.

این در حالی است که به عقیده چینی‌ها، جایگاه مادر بسیار ارزشمند است. یکی از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به خبرنگاران گفت با توجه به اینکه مادرش برای او ارزش زیادی دارد و احترام خاصی برایش قائل است، خودش را در جایگاهی نمی‌بیند که به او ابراز علاقه کند.

به گفته کارشناسان چینی‌ها به طور ژنتیک افراد خجالتی هستند و کمتر در مورد احساسات و علایق خود با دیگران صحبت می‌کنند.

راننده سرویس ماجراجو

نیویورک: راننده سرویس مدرسه‌ای که در خانه‌اش 2 بمب دست‌ساز پیدا کرده بود، بدون کمک گرفتن از نیرو‌های خنثی‌کننده بمب، آنها را به پلیس تحویل داد. این زن پس از پیدا کردن بمب‌ها در خانه‌اش، آنها را در یک پتو پیچید و به داخل اتوبوس خود برد. سپس در کمال خونسردی به سمت مرکز پلیس حرکت کرد.

البته او در بین راه با پلیس تماس گرفت و ماجرا را شرح داد. پس از رسیدن این زن به اداره پلیس، نیرو‌های خنثی کننده بمب سرگرم خنثی کردن بمب ها شدند و توانستند این کار را با موفقیت به پایان برسانند؛

هرچند این زن با اتهامی مواجه نشده است اما والدین دانش‌آموزانی که مسافر اتوبوس او هستند به او مشکوک شده و چند تن از آنها دیگر نمی‌خواهند فرزندانشان را با سرویس او به مدرسه بفرستند. از سوی دیگر مدیر مدرسه هم اعلام کرده احتمالا تصمیمات جدیدی را در مورد این زن اتخاذ خواهد کرد.

بازگشت به باغ‌وحش

سیدنی: گوریلی که با تلاش فراوان از باغ‌وحش فرار کرده بود، تغییر عقیده داد و به باغ‌وحش بازگشت. این گوریل 27 ساله با استفاده از شاخه درختان از روی نرده‌های محافظ باغ‌وحش فرار کرد و این در حالی بود که بازدید‌کنندگان باغ‌وحش شاهد این صحنه بودند.

البته تلاش ماموران باغ‌وحش برای پیدا کردن این حیوان هم به نتیجه نرسید و آنها ناچار پس از یک روز تعطیلی باغ‌وحش آنجا را مجدداً باز کردند. اما در حالی که همه از پیدا کردن این حیوان نا امید شده بودند، گوریل با پای خودش به باغ‌وحش بازگشت.

کارشناسان می‌گویند گوریل حیوان بسیار باهوشی است و احتمالا با مشاهده فضای شهر متوجه شده که این فضا مناسب زندگی نیست و در باغ‌وحش از هرجای دیگری راحت‌تر زندگی می‌کند. بازدیدکنندگانی که شاهد صحنه فرار بوده‌اند، هوشیاری و زیرکی این حیوان در جریان فرار از باغ‌وحش را بسیار تعجب‌آور توصیف کرده‌اند.

پرورش مرغ در خانه

فلوریدا: در حالی که خانه‌هایی که در حیاط خود مرغ نگهداری می‌کنند معمولا در روستاها و دهکده‌ها به چشم می‌خورند، اخیرا مرغداری در شهر هم باب شده است و شاید تا چند سال آینده شهرنشینان‌ نیز با صدای مرغ و خروس‌ها از خواب برخیزند.

با توجه به تمایل شهروندان برای نگهداری مرغ در خانه و استفاده از تخم‌مرغ محلی، مقامات هم اعلام کرده‌اند صاحبان خانه‌هایی که حیاط مناسبی برای نگهداری مرغ در اختیار داشته باشند می‌توانند با کسب مجوز‌های لازم نسبت به این کار اقدام کنند. گفتنی است در برخی خانه‌ها بیش از 10 مرغ نگهداری‌می‌شود.

شهروندانی که از مرغداری خانگی استقبال کرده‌اند بر این باورند که از این طریق می‌توانند تخم‌مرغ سالم و طبیعی را با قیمت تمام شده ارزان‌تری مصرف کنند؛ زیرا اغب تخم‌مرغ‌های موجود در بازار طبیعی نیستند و انواع طبیعی هم قیمت گرانی دارد

کد خبر 81142

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز