وزیر تندروی رژیم صهیونیستی و رهبر حزب افراطی «صهیونیسم دینی» درباره دلیل تغییر نظر این حزب و رای به توافق آتش بس غزه گفت: در نشست کابینه، ما را متقاعد کردند که جنگ بعد از آزادی اسیران هم ادامه خواهد یافت.

بزالل اسموتریچ وزیر اسرائیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، «بزالل اسموتریچ» ضمن ابراز نگرانی درباره آینده جنگ غزه و احتمال توقف عملیات نظامی، مدعی شد که مکانیسم هایی در توافق گنجانده شده که جلوی امتیازگیری محور مقاومت از رژیم صهیونیستی را می گیرد.

این مقام صهیونیست، رسیدن به توافقی که بدون عملیات نظامی هم در دسترس بود را نتیجه جنایات ارتش این رژیم در غزه عنوان کرد.

اسموتریچ» روز گذشته هم نسبت به حضور نداشتن وزرای منتسب به احزاب راست افراطی در شورای جنگ اعتراض و حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر، «یوآف گالانت» وزیر جنگ و «بنی گانتس» رهبر حزب «اتحاد» در شورای جنگ اشاره کرده بود.

وی گفته بود : این افراد همگی از جناح سیاسی راست میانه هستند که همواره طرفدار سیاست مماشات بوده اند و عامل به وجود آمدن شرایط فعلی هستند.

اسموتریچ خواستار از بین رفتن کامل نظام حکمرانی در غزه به منظور پیروزی در جنگ شد و ممانعت از ورود سوخت یا هرگونه کالای دیگری به این منطقه را پیش شرط تحقق این موضوع دانست.

این وزیر افراطی کابینه رژِیم صهیونیستی همچنین مصوبه شورای جنگ این رژیم برای صدور مجوز ورود ۲ تانکر سوخت به غزه را نشان دادن ضعف در مقابل مقاومت فلسطین و تقویت‌کننده آن ارزیابی کرده بود.

در همین حال، «یائیر لاپید» رهبر ائتلاف مخالفان در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی نیز طی پیامی در پیام رسان ایکس(توئیتر سابق) از توافق آتش بس غزه حمایت کرد.

وی با اشاره به ماندن حدود ۲۰۰ اسیر صهیونیست در غزه، گفت: کابینه متعهد است که به تلاش برای بازگردان همه اسرا ادامه دهد.

به گزارش ایرنا، کارشناسان مسائل سیاسی، پذیرش آتش بس و توافق تبادل اسرا را شکستی دیگر برای رژیم صهیونیستی و در حقیقت، عقب نشینی از مواضع گذشته این رژیم می دانند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) بامداد چهارشنبه در بیانیه ای با تائید توافق اجرای آتش‌بس با رژیم صهیونیستی، مفاد این توافق را منتشر کرد.

یک رسانه صهیونیستی نیز از آزادی ۲۸۷ نوجوان و ۱۳ زن اسیر فلسطینی در چارچوب توافق آتش بس غزه خبر داد.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» نوشت: ۲۸۷ نفر از ۳۰۰ اسیر فلسطینی که قرار است آزاد شوند، پسرانی هستند که ۱۸ سال یا کمتر دارند. بیشتر این افراد به خاطر شرکت در تظاهرات و پرتاب سنگ به سمت نظامیان صهیونیست در کرانه باختری و قدس شرقی دستگیر شده اند.

بر اساس این گزارش، ۱۳ نفر از افرادی که قرار است آزاد شوند، زنان مبارز فلسطینی هستند.

کد خبر 809774
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    باید کشورهای جهان تلاش کنند که طی 4 روز اول آتش بس حداکثر کمک های انسان دوستانه و سوخت و اقلام پزشکی به غزه انتقال یابد و تمام مجروحان از غزه به بیمارستان های کشورهای اسلامی منتقل شوند