یکی از زندانیان شاغل در کارگاههای آموزشی و اشتغال زایی زندان فشافویه، پسر جوانی است که بخاطر قاچاق شیشه دستگیر شده است. او حالا اما در مزرعه پرورش ماهی مشغول به کار شده و بعد از پایان کارش به جای زندان، به خانه می‌رود و آنطور که می‌گوید از وضعیتش راضی است.

متهم

همشهری آنلاین؛ سرنخ: یکی از زندانیان شاغل در کارگاههای آموزشی و اشتغال زایی زندان فشافویه، پسر جوانی است که بخاطر قاچاق شیشه دستگیر شده است. او حالا اما در مزرعه پرورش ماهی مشغول به کار شده و بعد از پایان کارش به جای زندان، به خانه می‌رود و آنطور که می‌گوید از وضعیتش راضی است.

به چه اتهامی دستگیر و زندانی شدی؟

بخاطر ۲۰ گرم شیشه دستگیر و به تحمل ۱۲ سال زندان محکوم شدم. من مواد فروش نبودم و موادی که از ما گرفتند برای مصرف شخصی خودم و پدرم تهیه کرده بودم. یک روز ماموران نمی دانم از کجا با خبر شدند و وارد خانه مان شدند و مواد را پیدا کردند و دستگیر شدم.

چه مدتی در زندان بودی؟

۴ سال در زندان بودم تا اینکه به من عفو دادند و با سپردن وثیقه به زندانی رای باز تبدیل شدم. زندانی رای باز یعنی اینکه من هنوز زندانی حساب می‌شوم اما دیگر به زندان نمی‌روم. در جایی که به من گفته می‌شود کار می‌کنم و شبها هم به خانه خودم برمی‌گردم. باید تا پایان دوره محکومیتم هم درجایی که به من گفته می‌شود کار کنم. البته برای کار کردن به من حقوق پرداخت می‌شود.

در اینجا به شما چقدر حقور پرداخت می‌شود و آیا از شرایط رضایت داری؟

حدود ۳ میلیون تومان حقوق می‌گیرم. در اینجا از حدود ۳ ماه قبل کارم را شروع کردم. اول در دوره های پرورش ماهی شرکت کردم و کار را یاد گرفتم. حالا هم به طور کامل پرورش ماهی را انجام می‌دهم واز کاری که انجام می دهم راضی هستم. از حدود ۷ صبح سر کار می‌آیم و تا ظهر مشغول به کار هستم. من هنوز سنی ندارم. متولد ۷۰ هستم و این همه سختی را تحمل کرده ام. اما خدا را شکر می‌کنم که از راه اشتباهی که در آن بودم نجات پیدا کردم و حالا می‌خواهم زندگی تازه ای را برای خودم درست کنم و اگر توانستم بعد از پایان دوره محکومیتم خودم مزرعه پرورش ماهی بزنم و کار کنم.

کد خبر 811214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    مرد واقعی