به گزارش سرویس رسانه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این قرارداد که با شرکت Seabay Media متعلق به پل تورنبرگ بسته شده شامل روزنامههای رایگان مترو در نیویورک و فیلادلفیا و همچنین بوستون مترو خواهد بود که به واسطه شراکت با بوستون گلوب منتشر میشود.
روزنامه مترو که کاملا از طریق تبلیغات تامین مالی میشود و به رایگان به مسافران سرویسهای حمل و نقل شهری داده میشود، در سال 1995 در استکهلم راهاندازی شد و اکنون بیش از 81 روزنامه در 22 کشور جهان از جمله آمریکا دارد.
مدیر مالی گروه مترو اظهار کرد: فروش روزنامههای ضررده مترو در آمریکا بخشی از استراتژی این شرکت برای بیرون آمدن از بحران اقتصادی و مالی است.
این استراتژی شامل تعطیلی روزنامه مترو در اسپانیا که در ماه ژانویه صورت گرفت و صرفهجویی انجام گرفته از طریق جابهجایی مقر ناشر این روزنامه از لندن به استکهلم نیز میشود.
به گفته مدیر مالی این شرکت، مترو رشد در آمریکای لاتین، آسیا و روسیه را مورد تمرکز قرار داده که چشمانداز بازار تبلیغات بهتری از آمریکا و اروپا دارند.
طبق اعلام گروه مترو، این شرکت از فروش روزنامههای خود در آمریکا دو میلیون دلار ضرر خواهد کرد؛ فعالیت این سه روزنامه تحت اداره صاحب جدید ادامه خواهد یافت.