۳۱ سال پیش در چنین روزهایی قضات هیات عمومی دیوان عالی کشور به پرونده‌ای رسیدگی کردند که در آن مردی به جرم آتش‌زدن ۳کودک به ۳بار قصاص محکوم شده بود.

تقویم حوادث

همشهری‌آنلاین: روزنامه کیهان ۱۱ آذر ۷۱ درباره این پرونده نوشت: هیات عمومی دیوان عالی کشور به ریاست آیت‌الله مقتدایی رئیس دیوان عالی کشور تشکیل جلسه داد و به پرونده‌های کیفری که دادگاه‌ها بر رای خود نسبت به آنها اصرار می‌کردند، رسیدگی کرد.

بر اساس مستندات، در این میان پرونده شخصی به نام علیرضا ۲۰ ساله رسیدگی شد که به علت اختلافاتی که با «عمرانعلی» یکی از اقوام خود داشت، در نیمه‌های شب با مشتعل کردن پارچه‌ای و انداختن آن در منزل وی به قصد ایجاد رعب و وحشت، باعث آتش‌سوزی وسیع و مرگ ۳ فرزند عمرانعلی و مصدوم شدن همسر وی شده بود.

موضوع پس از شکایت اولیا دم در شعب دادگاه‌های کیفری قزوین مورد رسیدگی و در دادگاه اول متهم به ۶ ماه حبس به خاطر تخریب شیشه و ۳ بار قصاص به خاطر سوزاندن ۳ فرزند عمرانعلی محکوم شد و دادگاه دوم به یک سال حبس و ۳بار قصاص رای داد.

با اعتراض وکیل محکوم علیه پرونده در شعبه دیوان عالی کشور رسیدگی و ناقص تشخیص داده شد و با نقض حکم موضوع به شعبه دیگر ارجاع شد.

دادگاه دیگر پس از تحقیقات لازم عمل متهم را از نظر مجازاتکیفری قتل عمدی تشخیص داد و حکم به یک سال حبس به خاطر تخریب و شکستن شیشه و ۳ نوبت قصاص داد.
هیات عمومی کیفری دیوان عالی کشور نیز این رای را صحیح تشخیص داد.

کد خبر 812432
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha