یک مقام بهداشتی چین روز شنبه گفت افزایش بیماری تنفسی در این کشور ناشی از عوامل شناخته شده است و هیچ نشانه ای از یک بیماری عفونی جدید وجود ندارد.

infection

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این مقام بهداشتی گفت شیوع عفونت‌های تنفسی در چین مربوط به این است که این کشور در اولین زمستان کامل پس از لغو محدودیت های سختگیرانه مربوط به پاندمی کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید قرار دارد.

افزایش بیماری در چین که کروناویروس جدید در اواخر سال ۲۰۱۹ در آن ظهور کرد، زمانی توجه‌ها را به خود جلب کرد که سازمان جهانی بهداشت هفته گذشته از این کشور در این باره درخواست اطلاعات کرد و به گزارشی در مورد خوشه های ذات‌الریه با عامل تشخیص داده نشده در کودکان اشاره کرد.

مقامات چینی قصد دارند که کلینیک‌های سرپایی بیشتری را برای کودکان به راه بیندازند و  اطمینان حاصل کنند اکثریت سالمندان و کودکان واکسن آنفلوآنزا می‌زنند و مردم را به پوشیدن ماسک و شستن دست‌ها تشویق کنند.

پایان محدودیت‌های کرونا و افزایش شیوع عفونت‌های تنفسی

پزشکان در چین و متخصصان خارجی نسبت اوج‌گیری شیوع عفونت‌های تنفسی چین ابراز نگرانی نکرده‌اند، چرا که بسیاری از کشورهای دیگر هم افزایش مشابهی در عفونت‌های تنفسی را پس از کنار گذاشتن محدودیت‌های مربوط به پاندمی کرونا را تجربه کرده‌اند و چین رفع این محدودیت‌ها را تازه در پایان سال گذشته میلادی انجام داد.

افزایش بیماری‌های تنفسی در حالی رخ می‌دهد که چین برای اولین فصل زمستان کامل پس از لغو محدودیت‌های سختگیرانِ پاندمی کووید-۱۹ در دسامبر سال گذشته آماده می‌شود.

سازمان بهداشت جهانی در هفته گذشته از چین درخواست کرد اطلاعات بیشتری ارائه دهد و به گزارش «برنامه نظارت بر بیماری‌های نوپدید» (ProMED) در مورد خوشه‌های ذات‌الریه بدون تشخیص عامل ایجادکننده در کودکان اشاره کرد. 

برخی از کاربران رسانه‌های اجتماعی نیز عکس‌هایی از کودکانی که در بیمارستان سرم دریافت می‌کنند را پست کرده‌اند، درحالی‌که رسانه‌ها در شهرهایی مانند شیآن در شمال غربی چین ویدئوهایی از بیمارستان‌های شلوغ منتشر کرده‌اند که نگرانی‌ها در مورد فشار بالقوه بر سیستم بهداشتی را تشدید کرده است.

افزایش شیوع عفونت‌های تنفسی با مایکوپلاسما پنومونیه

داده‌ها نشان می‌دهد که این افزایش شیوع عفونت‌های تنفسی با گردش عوامل بیماری‌زای شناخته‌شده‌ای مانند مایکوپلاسما پنومونیه همراه بوده است که یک عفونت باکتریایی رایج است که معمولاً کودکان کوچک‌تر را مبتلا می‌کند و از ماه مه (اردیبهشت) در گردش بوده است.  ویروس‌های آنفلوآنزا، ویروس سنسیشیال تنفسی (RSV) و آدنوویروس نیز از اکتبر(مهر) در گردش بوده‌اند.

عفونت‌ها با باکتری مایکوپلاسما پنومونیه است که در کشورهای دیگر نیز افزایش یافته‌اند.

مقامات سازمان جهانی بهداشت می‌گویند عفونت‌های تنفسی با این باکتری در دو ماه گذشته در حال افزایش بوده است، و اکنون به نظر می‌رسد در حال کاهش باشد.

راجیب داسگوپتا، اپیدمیولوژیست و استاد بهداشت جامعه در دانشگاه جواهر لعل نهرو در دهلی‌نو می‌گوید در برخی موارد ممکن است عفونت تنفسی ایجادشده توسط مایکوپلاسما پنومونیه عوارض جدی ایجاد کند، اما این عفونت در اکثر افراد بدون آنتی‌بیوتیک بهبود می‌یابند. 

کارشناسان می‌گویند افزایش موارد عفونت‌های تنفسی در کودکان درحالی‌که نیمکره شمالی فصل پاییز را می‌گذراند و وارد فصل زمستان می‌شود و کودکان به مدرسه‌ها بازگشته‌اند، قابل‌انتظار بود.

کد خبر 812490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha