همشهری آنلاین: دولت ونزوئلا به طور موقت مالکیت یک شرکت تولید کننده پاستا (ماکارونی) متعلق به کمپانی بزرگ غذایی آمریکایی کارگیل را در روز جمعه 15 مه از آن خود کرد.

به گزارش سی ان ان، رافائل کورونادو معاون وزیر در امور صنایع غذایی ونزوئلا با اعلام خبر تصاحب  این کمپانی از طریق تلویزیون دولتی افزودشرکت کارگیل محصولات پاستا را منطبق با قیمت‌های مصوب دولت که پائین تر از میزان قیمت فروش آن از سوی این شرکت تعیین شده بود، عرضه نمی‌کرد.

کورونادو گفت: بازرسی‌های انجام شده از این شرکت حاکی است که 41 درصد از محصولات این کمپانی با قیمت‌های مصوب دولت فروخته می‌شدند و 59 درصد این محصولات با نرخی منطبق با قوانین نظارتی ونزوئلا به بازار عرضه نمی‌شد.

معاون وزیر در امور صنایع غذایی ونزوئلا که در محل این کارخانه سخن می‌گفت ، افزود: دولت ونزوئلا به مدت نود روز اداره این کارخانه پاستا سازی را در دست خواهد گرفت و پس از آن در مورد اقدام بعدی تصمیم خواهد گرفت.

در ماه‌های اخیر این دومین باری است که دولت هوگو چاوز اقدام به تصاحب یکی از کارخانه‌های متعلق به کمپانی کارگیل کرده است، پیشتر نیز دولت ونزوئلا یک کارخانه شالی کوبی و بسته بندی برنج متعلق به مارگیل را تصاحب کرده بود.

کد خبر 81466

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز