همشهری- زینب زینال زاده: رویدادهای امید و افتخار شهرداری تهران به ایستگاه ۸۲ رسیده و قرار است امروز (دوم دی) پل تقاطع غیر همسطح آیت اله سعیدی در جنوب پایتخت بهره برداری شود. پلی که چون حلقه اتصال میان مناطق ۱۷ و ۱۸ خواهد بود و معضل چند ساله ساکنان محلات همجوار با حریم خط راه آهن تهران- اهواز حل می شود. به گفته رضا سیفی شهردار منطقه ۱۷ احداث پل های روگذر این پروژه از روی بزرگراه آیت الله سعیدی در محل تقاطع آن با حریم خط راه آهن تهران-اهواز از ماه های گذشته عملیاتی شده بود. چرا که این پروژه یکی از مهم ترین مطالبات مردمی ساکنان منطقه بود و در این دوره مدیریت شهری اجرای آن در دستور کار قرار گرفت.
او در تشریح بیشتر اهمیت اجرای این پروژه عنوان کرد: «با احداث این پل غیرهمسطح، خیابان های دو طرف حریم خط راه آهن تهران_اهواز در دو منطقه (۱۷ و۱۸) به خیابان های متناظر، متصل میشود. همچنین با احداث این پل، مسیر دسترسی ایمن به صورت پیادهرو و سواره رو برای تردد ساکنان مناطق ۱۷ و ۱۸ فراهم خواهد شد. دسترسی سریع و ایمن شهروندان منطقه ۱۷ به امامزاده زید(س) در منطقه ۱۸ ، بهره مندی از امکانات و خدمات رفاهی و اجتماعی و ... منطقه مجاور و ... برخی از مزیت های عملیاتی شده این پروژه هستند.» با بهره برداری از این پروژه که برای ساخت آن ۴۲.۹ میلیارد تومان هزینه شده حدود ۵.۵ کیلومتر از مسیرهای اضافی را کاهش می یابد و از این رو پایتخت نشینان شاهد کاهش آلودگی زیست محیطی و صوتی، کاهش مصرف سوخت، برطرف کردن خطر بروز حوادث و سوانح در گذرگاه های همسطح و کاهش موانع توسعه شهری و محدودیت های ترافیکی و ... خواهند بود.
مشخصات ترافیکی
- ۴۴.۵ متر طول پل شمالی مسیر شرق به غرب (اتصال خیابان برادران شهید مقدم به خیابان مهر)
- ۳۹ متر طول پل جنوبی مسیر غرب به شرق (اتصال خیابان زقر به خیابان متین)
- ۱۰.۷ متر عرض پل های شمالی و جنوبی
- ۲ خط عبوری خودروها
- ۲ خط پیاده رو
عملکرد ترافیکی
- کاهش ۵.۵ کیلومتر از گردش های ترافیکی اضافی
- ارتقای دسترسیهای محلی مناطق ۱۷ و ۱۸ و بالعکس
- دسترسی ایمن شهروندان منطقه ۱۷ به امامزاده زید (ع) در منطقه ۱۸
- افزایش تبادلات اجتماعی و اقتصادی در مناطق ۱۷ و ۱۸
معارضان پروژه
- تیر برق (۲۰ کیلوولت) بتنی: ۱ عدد
- لوله آبیاری فضای سبز: ۳ رشته
- لوله گاز: ۲ اینچ
- تیر روشنایی: ۲ پایه
- فیبر نوری: ۱۶ رشته کابل
- لوله آب: ۱۴۰۰ میلی متر
نظر شما